سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۲۲
کد خبر: ۹۳۷۵۱
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛
جلد اول کتاب خاطرات دکتر محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مروری بر مسئولیت‌های گوناگون وی منتشر شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جلد اول کتاب خاطرات دکتر محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منتشر شد. این اثر یکی از عنوان‌های «طرح تدوین تاریخ انقلاب اسلامی» است که در مرکز اسناد انقلاب اسلامی تهیه شده و رضا بسطامی و سمیه حدادی کار تدوین خاطرات را به عهده داشته‌اند. 

کتاب «خاطرات دکتر محمود صلاحی» در ۴۳۲ صفحه و هفت فصل شامل «پیشینه خانوادگی، همراه با انقلاب، ضدخلقان در پوستین خلق، جنگ تحمیلی و وضعیت مناطق شمال غرب، تداوم جنگ تا پذیرش قطعنامه ۵۹۸، حرکت در جهت بالندگی و شکوفایی و بسیج سازندگی تداوم جهاد» به مقاطع گوناگون تاریخ انقلاب اسلامی و زندگی این فرمانده دوران دفاع مقدس می‌پردازد.

جلد اول این کتاب به مسئولیت‌های گوناگون صلاحی تا زمان مسئولیت در بسیج سازندگی می‌پردازد و جلدهای بعدی در آینده منتشر خواهد شد. در بخشی از کتاب خاطرات استاندار سابق خراسان رضوی می‌خوانیم:
«راه زیادی بود و همه خسته بودیم. شب قبل به خاطر برنامه‌ریزی و هماهنگی مراسم استقبال خواب را بر چشمانمان حرام کرده بودیم. در حالی که کنار درب تویوتا نشسته بودم، کم‌کم خواب چشمانم را ربود. آقای امیرخانی بیدار بود، ولی بسیار خسته و خواب‌آلود به نظر می‌رسید. با این حال سرش را به لوله کلاشینکفی که بر روی پایش بود، تکیه داده و جاده را می‌پایید. خیلی زود خوابم برد. در همان حالت خواب بودم که سرم محکم به شیشه اصابت کرد. تا آمدم به خود بجنبم، دیدم در حال پرتاب از شیشه اتومبیل به بیرون هستم. طولی نکشید که جلوتر از ماشین روی زمین افتادم. تنها چیزی که یادم می‌آید، این بود که ماشین را دیدم که با سرعت زیاد معلق زنان به سمت من می‌آمد. توانایی و فرصت بلند شدن و دور شدن را از دست داده بودم. همه اتفاقات خیلی سریع روی داد. مرگ همچون تصویری از جلوی چشمانم گذر کرد. فقط بی‌اختیار دو بار گفتم یا امام رضا.»

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به نمایندگی‌های برگزیده فروش در شهرهای گوناگون به نشانی‌های زیر مراجعه کنند. 

تهران:
فروشگاه مرکزی: تهران، میدان انقلاب، خیابان ۱۲ فروردین، نبش کوچه ژاندارمری، مجتمع ناشران، پلاک ۲۷۱ تلفن: ۶۶۹۶۱۵۳۶-۶۶۹۵۳۶۰۷
انتشارات کیهان: خیابان انقلاب، بین فخر رازی و دانشگاه، رو به روی دانشگاه تهران. تلفن: ۶۶۴۶۹۴۷۵-۰۹۱۲۵۵۱۰۱۵۲
پخش کتاب ترنج: خیابان انقلاب، خیابان شهدای ژاندارمری، بین ۱۲ فروردین و اردیبهشت، پلاک ۱۴۰ تلفن: ۶۶۹۷۹۰۲۰

قم:
نشر معارف قم: خیابان شهدا، کوچه ۳۲، پلاک ۳ تلفن: ۰۲۵۳۷۷۴۰۰۰۴
کتابستان: خیابان ارم، نبش کوچه آمار، فروشگاه کتابستان آستان قدس رضوی. تلفن: ۰۲۵۳۷۸۳۰۷۷-۰۹۱۲۶۵۳۲۴۲
انتشارات شهید کاظمی: خیابان معلم، مجتمع ناشران، طبقه اول، واحد ۱۳۱ تلفن: ۰۲۵۳۷۸۴۰۸۴۵-۰۹۱۳۶۸۷۵۶۳۳

مشهد:
نشر شاهد: بلوار مدرس، بنیاد شهید مدرس۲ تلفن: ۰۵۱۳۲۲۵۹۶۳۸-۰۹۱۵۵۱۰۰۴۰۰

شیراز:
دانشگاه علوم قرآنی: بلوار زرگری، دانشکده علوم قرآنی. تلفن: ۰۷۱۳۶۲۶۴۷۴۳

بابل:
فروشگاه کتاب مهتاب: چهارسوق، مجتمع تجاری خاتم‌الانبیاء. تلفن: ۰۱۱۳۲۱۹۸۹۰۸-۰۹۱۱۳۱۴۸۵۶۸

نظر شما