شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۴
کد خبر: ۹۳۷۹۳
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
چهارمین هفته اجرای برنامه چهارشنبه‌های کتاب سازمان فرهنگی هنری چهارشنبه ۱۱مرداد با حضور نویسندگان و کارشناسان حوزه نقد کتاب به معرفی و بررسی هفت عنوان از کتاب‌های تازه منتشر شده و پرمخاطب خواهد پرداخت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدحسین صداقت‌فرد، مدیر کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: پس از اجرای موفق سه هفته از برنامه چهارشنبه‌های کتاب و برگزاری بیست نشست تخصصی با حضور نویسندگان، کارشناسان و شهروندان اهل کتاب، انتظار دارم که چهارمین هفته چهارشنبه‌های کتاب با استقبال و حضور مخاطبان همراه باشد.
 
صداقت‌فرد افزود: برنامه‌های این هفته بر عناوین مرتبط با کودکان و نوجوانان تمرکز خواهد داشت و در این هفته به ترتیب در کتابخانه امیرکبیر در منطقه یک، مجموعه کتاب‌های آن مان نباران مصطفی رحمان‌دوست در حوزه ادبیات کودک معرفی و بررسی می‌شود اثری موزون که با زبان ساده و آهنگین بسیاری از مفاهیم اخلاقی را به کودکان منتقل می‌کند. در کتابخانه هنگام منطقه ۴، کتاب شهریار نامه که محمود برآبادی آن را متون قدیمی و بر اساس زندگی شهریار نتیجه رستم برای نوجوانان بازنویسی کرده معرفی و بررسی خواهد شد. در کتابخانه فردوس منطقه۵، یکی از آثار معروف نویسنده پرکار فرهاد حسن‌زاده با عنوان هستی نقد و بررسی می‌شود. رمان هستی با موضوع اتفاقاتی است که برای یک دختر نوجوان در دوران جنگ در آبادان رخ می‌دهد و اثری در حوزه ادبیات دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان است. در کتابخانه گلبرگ منطقه ۸، مجموعه کتاب‌های یک قل دو قل از نویسنده‌ای که این روزها در چهارشنبه‌های کتاب حضوری جدی دارد یعنی طاهره ایبد، بازخوانی و معرفی می‌شود.

وی افزود: کتابخانه خاوران در منطقه۱۵ اثر دیگری در حوزه کودک از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان فرشته‌ای از آسمون اثری موزون از ناصر کشاورز را معرفی می‌کند. در کتابخانه شهر منطقه ۲۲ کتاب دو جلدی مجموعه داستان‌های کوتاه رازهای حسن کچل از تازه‌ترین آثار محمدرضا یوسفی را معرفی و رونمایی خواهد کرد و کتابخانه معتمدنژاد فرهنگ‌سرای رسانه نخستین تجربه رمان نویسی بهاره ارشد ریاحی با عنوان تقویم تصادفی را نقد و بررسی می‌کند.

جزئیات ساعت و محل اجرای برنامه‌های چهارمین اجرای چهارشنبه‌های کتاب در سطح هفت منطقه و فرهنگسرا در جدول زیر آورده شده است. 


عنوان

ناشر

پدیدآور

ساعت

مکان اجرا

یک قل دو قل

به نشر

طاهره ایبد

18-17

منطقه 8- کتابخانه گلبرگ

فرشته ای از آسمون

کانون پرورش فکری

ناصر کشاورز

18-16

منطقه 15- کتابخانه خاوران

تقویم تصادفی

مروارید

بهاره ارشد ریاحی

17-15

فرهنگسرای رسانه

هستی

کانون پرورش فکری

فرهاد حسن زاده

19-17

منطقه 5- کتابخانه فردوس

آن مان نباران

حوزه هنری

مصطفی رحماندوست

18-16

منطقه یک- سالن کنفرانس کتابخانه امیرکبیر

شهریار نامه

دانش نگار

محمود برآبادی

19-17

منطقه 4- اشراق

رازهای حسن کچل 1و2

ویژه نشر

محمدرضا یوسفی

19-17

منطقه 22- فرهنگسرای تهران

نظر شما