شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۵۸
کد خبر: ۹۳۷۹۷
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
همزمان با دهه کرامت، به منظور ارتقای ترویج قناعت و ساده زیستی و آشنایی الگوهای مناسب مصرف، مسابقه «سفره کرامت» ویژه بانوان در قالب ویژه‌برنامه «رأفت کریمانه» سه شنبه ۱۰ مردادماه ساعت ۱۶ در فرهنگ‌سرای اخلاق برگزار می‌شود.
«سفره کرامت»؛ مسابقه ای با موضوع تغذیه سالمبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، الهه توکلیان رییس خانه فرهنگ شهید اندرزگو و مسئول اجرای برنامه گفت: فراخوان مسابقه آشپزی با رویکرد غذاهای سنتی، سالم و بومی در سطح منطقه ۱۴ از تیرماه سال‌جاری انجام شده است.

به گفته وی، بانوان سه‌شنبه ۹ مردادماه دستپخت‌های خود از انواع آش‌ها و کوفته‌های محلی استان‌های مختلف کشور را در نگارخانه کلک خیال فرهنگسرای اخلاق به نمایش می‌گذارند.

توکلیان شاخصه‌های داوری این مسابقه را مواد اولیه سالم، پخت مطبوع غذا، ساده و سالم بودن غذا، استفاده از مواد مقوی و مغذی، پخت غذا با کمترین هزینه، بومی و سنتی بودن و تزئین غذا عنوان کرد که توسط دو تن از داوران رشته آشپزی «مریم محبی» و «مهرنوش منشی زاده» ارزیابی می‌شود.

وی ادامه داد : به ۸ نفر از بانوانی که دستپخت آن‌ها بر اساس شاخصه‌های ارزیابی حائز رتبه‌های برتر شوند کارت هدیه و لوازم منزل اهدا می‌شود.

به گفته وی، در آیین اهدای جوایز برگزیدگان پس از ارزیابی غذاهای ارائه شده که در حضور فرهنگسرای اخلاق اجرا می‌شود، پس از مولودی خوانی محمد محسنی، فهميه رستمي کارشناس تغذیه راجع به مزایای غذاهای سنتی و مضرات غذاهای فست فود سخنرانی می‌کند.

فرهنگ‌سرای اخلاق در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار واقع و شماره تلفن های ۳۳۳۱۲۴۰ و ۳۳۳۱۲۵۰۰ برای ارائه توضیحات بیشتر در خصوص این مسابقه است.

نظر شما