جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۶
کد خبر: ۹۳۸۴۶
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
نکوداشت مقام فرهنگی، اخلاقی و انقلابی بیژن نوباوه وطن عکاس دفاع مقدس، خبرنگار جهادگر و فعال فرهنگی در آستانه روز خبرنگار روز یکشنبه ۱۵ مرداد ماه ساعت ۱۸ در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مراسم «آینه فرهنگ» به منظور پاسداشت تلاش‌های ارزنده بیژن نوباوه وطن خبرنگار، عکاس، فعال فرهنگی و نماینده دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی در آستانه روز خبرنگار به همت خانه فرهنگ آیه از مراکز تابعه مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵ روز یکشنبه ۱۵ مرداد ماه ساعت ۱۸ در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار می‌شود.
 
این مراسم با حضور و سخنرانی مرتضی سرهنگی (مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری)، محسن قیصری (مستندساز دفاع مقدس و از همرزمان و همکاران نوباوه و سازنده مستند خبرنگاران جنگ و قاصد یاران)، محمدرحمان نظام اسلامی (خبرنگار و همرزم نوباوه) و دیگر شخصیت‌های عرصه رسانه و دفاع مقدس با اجرای حیدر پایروندی همراه خواهد بود. هم‌چنین پخش مستند «خبرنگاران جنگ» ساخته محسن قیصری که به زندگی حرفه‌ای بیژن نوباوه پرداخته، از دیگر بخش‌های این آیین نکوداشت است.

بیژن نوباوه وطن خبرنگار فعال ۸ سال دفاع مقدس بوده که صحنه‌های ناب و بی‌بدیل رشادت‌ها، فتوحات و شهادت رزمندگان را در دوران جنگ تحمیلی با خبر و زبان تصویر روایت کرده است، وی در سال ۱۳۹۳ نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر را دریافت کرد.
 
نوباوه در سال ۱۳۵۹ همزمان با نخستین روز حمله رژیم بعثی عراق به ایران، فعالیت خبری‌اش را آغاز کرد و طی ۲۶ سال کار و تلاش در کسوت خبرنگاری در واحد مرکزی خبر، عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما و دیگر سمت‌های مدیریتی در این سازمان به خدمت پرداخت. نوباوه در عملیات‌های متعدد شرکت داشته و به مقام جانبازی نیز رسیده است. وی سابقه نمایندگی مردم تهران، ری و شمیرانات در دور هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی را نیز در کارنامه‌اش دارد. 

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۶۳۳۴۳۳ تماس بگیرند.
نظر شما