جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۰
کد خبر: ۹۳۸۷۲
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
بخش صحنه‌ای و حمایت از اجرای عمومی ۵ نمایش برگزیده؛
ششمین جشنواره تئاتر شهر پنج نمایش برگزیده بخش صحنه‌ای خود را برای اجرای عمومی حمایت می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بخش صحنه‌ای ششمین جشنواره تئاتر شهر که تا اول شهریورماه پذیرای تقاضای حضور هنرمندان و نمایشنامه‌های پیشنهادی خواهد بود، در ششمین دوره جشنواره با رویکرد حمایتی که نسبت به گروه‌های جوان در مناطق و مراکز فرهنگی هنری شهر تهران دارد پنج نمایش برگزیده بخش صحنه‌ای را برای اجرای عمومی حمایت می‌کند.
 
بخش تئاتر صحنه‌ای به شکل رقابتی و  با حضور گروه‌های فعال در شهر تهران و همچنین گروه‌های كانون‌های نمايش برگزار می‌شود که مطابق فراخوان حداکثر ۱۶ نمایش پس از ارزیابی و بازبینی نمایش‌های متقاضی به تشخیص شورای انتخاب در این بخش پذیرفته خواهد شد.
 
به تشخيص كميته‌ انتخاب و بر اساس تعداد عوامل گروه و امکانات ضروری و سطح کیفی و تعداد اجراها در جشنواره به گروه‌های راه‌یافته‌ این بخش در مرحله‌ نهايی جشنواره، حداکثر تا سقف ۸۰/۰۰۰/۰۰۰ ريال کمک‌هزینه پرداخت خواهد شد.
 
در متن فراخوان آمده است: با توجه به برگزاری جشنواره در سالن‌ فرهنگ‌سراها و چندمنظوره بودن این مراکز، ضرورت دارد گروه‌های نمایشی متناسب با این سالن‌ها و توجه به امکانات فنی نمایش خود را تولید کنند. ستاد جشنواره صرفاً پذیرای آثاری خواهد بود که امکان اجرا در فرهنگ‌سراها را داشته باشد.

همچنین به انتخاب هیئت‌داوران پنج نمایش برگزیده‌ این بخش برای اجرای عمومی حمایت می‌شوند.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با هدف توجه به فعالیت‌ها و حمايت از گروه‌های نمايش جوان و فعال شهر تهران «ششمین جشنواره تئاتر شهر» را با موضوعات مربوط به زندگی شهر و شهروندی و تعالی سبک زندگی و تقویت هویت اسلامی و ایرانی در آذر- دی ۱۳۹۶ و با شعار «تهران، تكريم زندگی» برگزار می‌کند.
 
هنرمندان متقاضی حضور در این جشنواره لازم است مدارک عمومی و اختصاصی شامل برگ تکمیل‌شده تقاضای حضور، مجوز کتبی نویسنده، مترجم یا ناشر، چکیده‌ از سابقه فعالیت کارگردان و یا متقاضی حداقل ده خط و در یک صفحه که ضمیمه برگ تقاضا شود، سه نسخه نمایشنامه‌ تایپ‌شده و یا طرح اجرایی در بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای، تئاتر كودک و نوجوان، نمایشنامه‌نویسی، تئاتر دیگر را به همراه یک نسخه لوح فشرده طرح و نمایش‌نامه‌ در محیط WORD را تا اول شهریور ماه ۱۳۹۶به دبیرخانه ارسال کنند.

 
علاقه‌مندان و هنرمندان شهر تهران برای شرکت در جشنواره لازم است به ستاد جشنواره به نشانی تهران، بلوار کشاورز، نبش خیابان شهید دائمی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، طبقه‌ نهم، مدیریت هنرهای نمایشی مراجعه کنند.
   
همچنین تلفن: ۸۸۹۸۱۶۷۵ و پست الکترونیکی: f.t.city@chmail آماده پاسخگویی به پرسش‌هاست.
  
ششمین جشنواره تئاتر شهر به‌ عنوان اصلی‌ترین رویداد نمایشی شهرداری تهران توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آذر و دی‌ماه در تهران برگزار خواهد شد.
نظر شما