پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۱۵
کد خبر: ۹۳۸۸۴
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
کتابخانه فرهنگ‌سرای فردوس با برگزاری برنامه «با هم بخوانیم»، به معرفی، خوانش و بررسی داستان «تیفوس» از کتاب «دشمنان» آنتوان چخوف می‌پردازد.
داستان «تیفوس» در باهم بخوانیم باشگاه کتاب فردوسبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در برنامه این هفته باشگاه کتاب فردوس در روز دوشنبه ۱۶ مرداد ساعت ۱۷، داستان «تیفوس» اثر آنتوان چخوف از کتاب «دشمنان» ترجمه سیمین دانشور، با حضور جعفر توزنده‌جانی نویسنده و منتقد ادبی و جمعی از علاقه‌مندان به کتابخوانی معرفی، با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و همچنین معرفی نویسندگان پرمخاطب، خوانش و بررسی می‌شود.
 
 مجموعه داستان «دشمنان» شامل۱۳ داستان کوتاه از آنتوان چخوف با ترجمه سيمين دانشور از سوی موسسه انتشارات اميرکبير منتشر شده است. پنج داستان از اين مجموعه با عنوان تيفوس و با ترجمه وی در سال ۱۳۲۹ و هشت داستان ديگر نيز با عنوان «بهترين داستان‌هاي چخوف» در سال 1330 منتشر شده و اين کتاب تمامی آنها را در قالب اين کتاب به صورت واحد گردآوری کرده است. از مجموعه داستان‌های موجود در اين کتاب آثاری چون جيرجيرک، دشمنان، فراری، روياها، يک اتفاق ناچيز، ساز روچيلد، بوسه، راهب سياه پوش و وانکا از کتاب داستان‌هاي چخوف به کوشش رابرت ليسنکوت که در نيويورک و از سوی نشريه رندوم پاوس منتشر شده است، انتخاب شده‌اند و داستان‌هايی مانند تيفوس، گوسيف، خانم و سگ ملوسش و هاملت مسکوی نيز از کتاب نمايشنامه‌های و داستان‌های چخوف چاپ لندن انتخاب و ترجمه شده است.

در بخشی از مقدمه اين مجموعه داستان عنوان شده است که چخوف در داستان‌هايش بيشتر به کساني توجه دارد که به قول خودش آدم‌هايی بسيار عادی هستند و از طريق آنهاست که او به ناگوارترين مسائل زندگی دسترسی پيدا می‌کند؛ مسائلی که نه تنها ذهن او بلکه ذهن موجودات زاده تخيل شاعرانه او را نيز به خود مشغول می کنند.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرند.
نظر شما