جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۸
کد خبر: ۹۳۹۱۳
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
دوازده فیلم اکران نیمه دوم تابستان را در پردیس‌های سینمایی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ببینید.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دوازده فیلم در نیمه دوم تابستان در سینماهای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نمایش در می‌آیند، در این گزارش با این فیلم‌ها آشنا خواهید شد.

«فیلم‌های نیمه دوم تابستان» را در پردیس‌های سینمایی ببینید
  •  پنج فیلم از این گروه در حال نمایش است. در این بین فیلم سینمایی «ساعت ۵ عصر» به کارگردانی مهران مدیری تا اینجا با دو هفته فروش توانسته رکوردهای زیادی را جابه‌جا کند. فیلم‌های در حال اکران را بیشتر بشناسید: 
گذر موقت 
دومین تجربه کارگردانی افشین هاشمی بعد از فیلم تحسین شده «خسته نباشید» چند روزی است که در سینماها به نمایش درآمده است. این فیلم با بازی اسماعیل محرابی، مسعود کرامتی، پانته آ بهرام، شقایق دهقان و  شبنم فرشاد جو، داستان دو پيرمرد را روایت می‌کند که كه در شبی تاريك، تصميمی مفرح مي‌گيرند.

افشین هاشمی فیلمنامه این اثر را خودش به نگارش درآورده و. مهدی رحمانی آن را تهیه کرده است.

ساعت ۵ عصر
اولین ساخته سینمایی مهران مدیری که خود او به عنوان کارگردان، تهیه‌کننده، نویسنده و بازیگر در آن حضور دارد، از ۳۰ تیرماه نمایش داده شد و در همان روزهای اول نمایش، توانست رکوردهای زیادی را جابه‌جا بکند. 

سیامک انصاری، آزاده صمدی، امیر جعفری و نگین معتضدی بازیگران این فیلم هستند. داستان فیلم از ۷ صبح تا ۵ بعدازظهر یک فرد را در تهران روایت می‌کند که آن روز آخرین فرصت آن فرد است که باید کاری را انجام دهد.

بیست و یک روز بعد
اولین ساخته محمدرضا خردمندان به تهیه کنندگی محمدرضا شفاه از ۱۱ مرداد به نمایش درآمد. این فیلم با بازی ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین صدیق و مهدی قربانی روایت تلاش پسر نوجوانی است که تلاش خود را می‌کند تا داروی گران قیمت مادرش را برای او بخرد. سیدمحمدرضا خردمندان و احسان ثقفی مشترکا فیلمنامه این اثر را نوشته‌اند. 

این فیلم در سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان پروانه زرین بهترین فیلم نوجوان از نگاه داوران کودک و نوجوان، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نوجوان، بهترین بازیگر نوجوان از نگاه داوران کودک و نوجوان، بهترین فیلمنامه را دریافت کرد. همچنین «بیست و یک روز بعد» برنده تندیس یونیسف ایران شود همچنین توانست جایزه ویژه عشقی بزرگ برای جهانیان را از مؤسسه سان یت سِن. ژیبو وِن. لیانگ جونگ لین (کشور چین) دریافت کند.

پا تو کفش من نکن!
تازه‌ترین ساخته محمد حسین فرحبخش به تهیه کنندگی عبدالله علیخانی از ۴ مرداد با ممنوعیت حضور افراد کمتر از ۱۲ سال به نمایش درآمد داستان دو زوج را روایت می‌کند که برای ثبت ازدواج به محضر می‌روند ولی شلوغی محضر عاملی می‌شود برای رخداد اتفاقی غیرمنتظره و در نهایت گره خوردن زندگی این دو زوج به یکدیگر.

رضا ناجی، سحرقریشی، بهنوش بختیاری، یوسف تیموری، علی صادقی و سیروس گرجستانی بازیگران این فیلم سینمایی هستند. 

کارگر ساده نیازمندیم
ششمین ساخته منوچهر هادی بعد از فیلم پرفروش «من سالوادور نیستم» از ۱۴ تیرماه اکران شد. این فیلم با حضور بازیگرانی چون آتیلا پسیانی، یکتا ناصر، سیامک صفری، سحر قریشی، مهران احمدی و بهرام افشاری روایت‌گر زندگی قدم یک جوان ساده است که برای کار از شهرستان به تهران آمده و در مغازه رحمت شاگردی می‌کند و عاشق مونس دختر رحمت شده است. پدرام کریمی فیلمنامه این اثر را نوشته است.

«فیلم‌های نیمه دوم تابستان» را در پردیس‌های سینمایی ببینید

  • چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه، سه فیلم دیگر به چرخه اکران وارد می‌شود. فیلم زادبوم ابوالحسن داوودی بعد از ۱۰ سال توقیف، فیلم فصل نرگس به کارگردانی نگار آذربایجانی و سرمایه‌گذاری «حمیدرضا عارف» و «ملی و راه‌های نرفته‌اش» به کارگردانی تهمینه میلانی
زادبوم
زادبوم فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ابوالحسن داوودی و نویسندگی فرید مصطفوی محصول سال ۱۳۸۷ است که بعد از ۹ سال توقیف، از ۱۸ مردادماه به نمایش درمی‌آید. داستان فیلم درباره ارتباط شخصیت اصلی با زادگاه، خانواده و هویت گمشده‌اش در شرایط اجتماعی است که فاصله بین انسان‌ها زیاد شده‌است. این طرح با الهام از پژوهشی علمی که نشان می‌دهد لاکپشت‌های جزایر ایران پس از ۳۰ سال مهاجرت دوباره به زادگاهشان بر می‌گردند، نوشته شده‌است.

عزت‌الله انتظامی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، پگاه آهنگرانی، بهرام رادان و مهدی سلوکی بازیگران این فیلم سینمایی هستند. فرید مصطفوی فیلمنامه »زادبوم را نوشته است. 

«زادبوم» در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین فیلم برگزیده تماشاگران و سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌نامه را از آن خود کرد و برای نقش اول مرد (مسعود رایگان) نقش دوم زن (پگاه آهنگرانی) و بهترین فیلم کاندیدا شد.

فصل نرگس 
فیلمی به کارگردانی و نویسندگی نگار آذربایجانی و تهیه‌کنندگی سحر صباغ‌سرشت محصول سال ۱۳۹۴ است. «فصل نرگس» در ژانر اجتماعی با نگاهی انسان دوستانه، قصه‌ای امید بخش را به شیوه‌ای متفاوت روایت می‌کند.

یکتا ناصر، ریما رامین فر، امیر آقایی، پژمان بازغی، شایسته ایرانی و گوهر خیراندیش بازیگران این فیلم سینمایی هستند. 

ملی و راه‌های نرفته‌اش
سیزدهمین فیلم تهمینه میلانی نیز به زودی در سینماها به نمایش در می‌آید.  این فیلم با بازی ماهور الوند، میلاد کی‌مرام، افسر اسدی، جمشيد هاشم پور، ستاره اسکندری، سارا خوئینی‌ها و السا فیروزآذر روایتگر زندگی ملیحه دختر جوان و کم‌تجربه عاشق جواني به نام سيامک مي‌شود و بر خلاف ميل خانواده، با او ازدواج می کند و به زودي تفاوت ديدگاه و اختلاف فرهنگي بين اين دو آشکار مي‌شود.


«فیلم‌های نیمه دوم تابستان» را در پردیس‌های سینمایی ببینید
  • در بین فیلم‌های اکران نیمه دوم تابستان، چهار فیلم به دلیل فروش مناسب و نرسیدن به کف فروش، همچنان اکران آنها در سینماها ادامه دارد. نهنگ عنبر2 که به تازگی با شکستن رکورد فیلم «گشت ارشاد» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شد د این بین است.
اکسیدان
دومین ساخته حامد محمدی به تهیه کنندگی پدرش منوچهر محمدی که یکی از فیلم‌های تحریمی حوزه هنری بود، همچنان نمایش عمومی خود را دنبال می‌کرد. 

جواد عزتی، امیر جعفری، شبنم مقدمی، شقایق دهقان، رضا بهبودی و لیندا کیانی بازیگران این فیلم سینمایی هستند. داستان فیلم درباره زندگی نگار، نامزد اصلان است که دوست دارد در خارج از کشور زندگی کند بدون اجازه او و غیرقانونی به خارج از کشور سفر می‌کند. اصلان به دنبال راهی برای رفتن به اروپا است تا بتواند نامزدش را برگرداند و برای گرفتن ویزای یک کشور اروپایی کارهای عجیبی انجام می‌دهد.

این فیلم تا به امروز۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

رگ خواب
چهارمین ساخته حمید نعمت الله داستان زندگی مینا است که بعد از جدایی از همسرش به دنبال شغل و محل اسکانی می گردد. در این مسیر با کامران مدیر رستورانی که در آن کار می کند آشنا می شود. کامران سرپناهی به او می‌دهد. مینا تحت تاثیر حمایت ها و محبت های کامران به او دل می بازد ، کامران نیز به مینا مشتاق و علاقه‌مند است. 

ليلا حاتمي، كورش تهامي، الهام كردا و بامداد نعمت الله بازیگران این فیلم سینمایی هستند. این فیلم در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر توانست برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش زن اول، بهترین جلوه‌های ویژه میدانی و بهترین عکس شد. 

این فیلم تا به امروز ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

زیر سقف دودی
زیر سقف دودی فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی پوران درخشنده است. این فیلم روایتگر زندگی شیرین است که در زندگی خانوادگی با فرزند و همسرش به تدریج دچار مشکل می‌شود، به دنبال پیدا کردن راهی برای ایجاد ارتباط با آنهاست، که موفق نمی‌شود و به بحران می‌رسد. تلاش مجدد او برای برون رفت او از این بحران او را با چالش جدیدی رو به رو می‌کند.

فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، بهنوش طباطبایی، شهرام حقیقت دوست و حسام نواب صفوی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

این فیلم در سی‌و‌پنجمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین چهره‌پردازی را از آن خود کرد.

این فیلم بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا
دهمین فیلم سینمایی سامان مقدم  دنباله‌ای است بر «نهنگ عنبر۱». در این فیلم رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، حسام نواب صفوى، امیرحسین آرمان، سیروس گرجستانى، رضا ناجی و على قربان‌زاده بازی می‌کنند. 

این فیلم توانست با شکستن رکورد «گشت ۲» با ۲۰ میلیارد فروش، پر فروش‌ترین فیلم تاریخ سینما شود.

  • برای تماشای این فیلم‌های می‌توانید به پردیس‌های سینمایی ملت، راگا، رازی و تماشا و همچنین سینما چاپلین فرهنگ‌سرای بهمن و سینمای فرهنگ‌سرا اشراق مراجعه کنید.
نظر شما