جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۵
کد خبر: ۹۳۹۲۰
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
فرهنگ‌سرای خاتم دومین دوره مسابقات قرآنی را برگزار می‌کند
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ از رقابت صدها علاقه‌مند به علوم قرآنی در دومین دوره از مسابقات حفظ قرآن در این منطقه خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حامد طراحی، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ از رقابت صدها علاقه‌مند به علوم قرآنی در دومین دوره از مسابقات حفظ قرآن در این منطقه خبر داد و گفت: سلسله مسابقات قرآنی با هدف ایجاد شور و نشاط در جلسات سنتی قرآن، شناسایی استعدادهای قرآنی محلات، تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی با فراهم‌سازی زمینه رقابتی سالم در بین شهروندان منطقه ۱۸ برگزار می‌شود و نخستین دوره از این مسابقات در بهار امسال به حفظ سوره واقعه اختصاص داشت که با حضور بیش از ۲۰۰ نفر برگزار شد و شرکت‌کنندگان در دو رده سنی ۷ تا ۱۵ سال و بالای ۱۵ سال به رقابت پرداختند و در هر گروه به ۳ نفر از برگزیدگان و در مجموع به ۱۲ برگزیده هدایایی اهدا شد.
 
طراحی با بیان اینکه دومین دوره از این مسابقات به حفظ سوره حجرات و تفسیر سوره مبارکه نور اختصاص دارد، گفت: حفظ سوره مبارکه حجرات برای شرکت‌کنندگان زیر ۱۵ سال است و در بخش حفظ قرآن به شیوه حفظ و ترتیل و قرائت به سبک  اساتید برجسته امتیاز ویژه تعلق می‌گیرد. مسابقه تفسیر سوره مبارکه نور نیز ویژه بالای ۱۵ سال است و منبع آزمون هم تفسیر نمونه است.

رییس فرهنگ‌سرای خاتم افزود: مساجد و کانون‌های قرآنی و دارالقرآن منطقه مشارکت‌کنندگان در این مسابقات هستند و داوران برجسته قرآنی داوری مسابقات را بر عهده دارند.

به گفته طراحی زمان مسابقه دوم شهریور ساعت ۹ تا ۱۲ است که در این روز خواهران در فرهنگ‌سرای خاتم و برادران در خانه فرهنگ امام علی (ع) به رقابت می‌پردازند و به نفرات برگزیده در دو سطح نوجوان و بزرگسال در روز عید سعید قربان به رسم یادبود هدایایی اهدا می‌شود. 

علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقات می‌توانند به فرهنگ‌سرای خاتم و مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸ مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۶۶۲۰۷۰۸۱ تماس بگیرند.
نظر شما