چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۳
کد خبر: ۹۳۹۳۹
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
برنامه «چهارشنبه‌های کتاب» سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روز چهارشنبه ۱۸ مرداد با چند نشست نقد و بررسی و معرفی عناوین روز بازار نشر با حضور نویسندگان و کارشناسان حوزه کتاب در سطح هفت منطقه تهران برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه چهارشنبه‌های کتاب با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در قالب جلسات نقد و بررسی، دیدار با نویسنده، رونمایی، خوانش و... کتاب، در سطح مناطق منتخب شهر تهران برگزار می‌شود و در مدت کوتاهی توانسته مخاطبان زیادی را جذب کند. 

برنامه‌های هفته پنجم در روز چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه و شامل هفت اجرا خواهد بود که به ترتیب در کتابخانه امیرکبیر در منطقه ۱، کتاب «نمی‌توانم و نمی‌خواهم» مجموعه ۱۲۵ داستان عاشقانه و اجتماعی به قلم لیدیا دیویس، نویسنده معاصر آمریکایی با حضور مترجم کتاب، اسدالله امرایی معرفی و بررسی می‌شود.

کتابخانه حکیمیه منطقه ۴ در فرهنگ‌سرای اشراق کتاب «اسمت چیه؟ تربچه» اثر عزت‌الله الوندی، از معدود کتاب‌های ایرانی در ژانر سورئالیستی برای نسل نوجوان را که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده، معرفی خواهد کرد.

در کتابخانه فردوس منطقه ۵، کتاب «خانواده آقای چرخشی» این بار برای مخاطبان منطقه ۵ معرفی خواهد شد، این کتاب اثر دیگری از طاهره ایبد است که پیش از این چند عنوان از آثار وی در «چهارشنبه‌های کتاب» بررسی شده است.

کتابخانه اندیشه منطقه ۷ به بررسی کتاب «داستان‌های دو نفره» اثر آزاده حسینی تنکابنی که اخیراً روانه بازار نشر شده است، می‌پردازد. در کتابخانه گلستان منطقه ۸، کتاب «بصیرت‌های بیهوده: نامه‌هایی به ایلیا» اثر عبدالحمید ضیایی نقد می‌شود و با توجه به فعالیت‌های کانون منطقه پیش‌بینی می‌شود این برنامه همانند برنامه‌های هفته‌های قبلی چهارشنبه‌های کتاب با استقبال مخاطبان به ویژه مخاطبان و اعضای جوان کتابخانه گلستان همراه شود.

کتابخانه خاوران در منطقه ۱۵ اثر «تو فکر می‌کنی من خوشبختم؟» نوشته رفیع افتخار با تصویرگری سمیه علی‌پور که از سوی انتشارات سروش منتشر شده را معرفی می‌کند.

در کتابخانه شهر منطقه ۲۲ نیز با توجه به استقبال کودکان و نوجوانان از برنامه‌های هفته‌های پیشین، کتاب «بازی با انگشت‌ها» اثر نویسنده و شاعر شناخته‌شده ادبیات کودک و نوجوان، مصطفی رحمان‌دوست معرفی می‌شود.

جزئیات ساعت و محل اجرای برنامه‌های پنجمین اجرای چهارشنبه‌های کتاب در سطح هفت منطقه و فرهنگ‌سرا در جدول زیر آورده شده است. 

 

عنوان

ناشر

پدیدآور

ساعت اجرا

محل اجرا

نمی‌توانم و نمی‌خواهم

نشر افق

اسداله امرایی

18-16

سالن کنفرانس کتابخانه امیرکبیر

اسمت چیه تربچه

سوره مهر

عزت ا...الوندی

19-17

اشراق

خانواده آقای چرخشی

کانون پرورش فکری

طاهره ایبد

19-17

کتابخانه فردوس

داستانهای دو نفره

ثالث

آزاده حسینی تنکابنی

19-17

سالن اجتماعات فرهنگسرای اندیشه

بصیرت های بیهوده

هزاره ققنوس

عبدالحمید ضیایی

18-17

کتابخانه گلستان

تو فکر می کنی من خوشبختم

سروش

رفیع افتخار

18-20

کتابخانه خاوران

بازی با انگشت ها

کانون پرورش فکری

مصطفی رحماندوست

19-17

فرهنگسرای تهران

نظر شما