جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۷
کد خبر: ۹۳۹۶۰
|
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
مسئول دبیرخانه جشنواره مادران قصه‌گو:
مسئول دبیرخانه سومین جشنواره مادران قصه گو از ثبت نام بیش از سه هزار تن از مادران تهرانی در کارگاه‌های قصه گویی سومین جشنواره مادران قصه‌گوی شهر تهران خبر داد.
۳۰۰۰ مادر تهرانی آموزش قصه‌گویی می‌بینندبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حامد طراحی مسئول دبیرخانه سومین جشنواره مادران قصه گو  گفت: سومین جشنواره مادران قصه‌گوی شهر تهران به منظور انتقال مفاهیم، ارزش‌های و سنت‌های ایرانی اسلامی به کودکان  به‌صورت غیر مستقیم و فراهم آوردن زمینه‌های ارتباط و اُنس بیشتر اعضای خانواده با ابزار قصه‌گویی، هم اکنون در حال برگزاری است.

وی افزود: مرحله نخست این جشنواره در قالب کارگاه های آموزشی قصه‌گویی برای مادران در سطح مراکز فرهنگی هنری شهر تهران اجرا می‌شود و بیش ازسه هزار ثبت نام شده در مناطق مختلف پایتخت آموزش قصه‌گویی می‌بینند.

طراحی گفت: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و لزوم توجه مادران به قصه و بهره گیری از آن برای تربیت فرزندان از ۱۷ تیر  کار خود را در منطقه ۱۸ به عنوان دبیرخانه جشنواره و همچنین در مناطق دیگر آغاز كرد و مادران ثبت نام شده هم اکنون در کارگاه های قصه گویی  و زیر نظر مربیان مجرب ، مهارت ها و آموزش های لازم را فرامی گیرند.

مسئول دبیرخانه سومین جشنواره مادران قصه‌گو افزود: در این کارگاه ها علاوه بر آموزش مهارت های قصه گویی، رویکردهایی همچون تشویق مادران به جستجو و مطالعه کتاب های مناسب برای قصه گویی، ترغیب آنها به داشتن کتابخانه های خانگی از کتابهای مناسب، بهره گیری از هنر قصه گویی در راستای آموزش و تربیت درست فرزندان، کمک به آنها در انتخاب کتاب مناسب و ایجاد شور و شوق مادران به حضور در محیط اجتماعی و فرهنگی و تربیتی، مد نظر قرار گرفته است.

رییس فرهنگسرای خاتم(ص) در باره برنامه کارگاه های قصه گویی در منطقه 18 گفت: در مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 مجموعا 225 مادر ثبت نام کرده اند که تا پایان مرداد زیر نظر مریم  شفیع زاده و طاهره گرمسیری مربیان آموزش قصه گویی، در فرهنگ‌سرای خاتم(ص) ، خانه فرهنگ امام علی(ع) ، خانه فرهنگ رشد و کتابخانه شهدای محله بهداشت آموزش می بینند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 18 افزود: تعداد کارگاه های آموزش قصه گویی در چهار جلسه کارگاهی برگزار می شود. پس از برگزاری کارگاه ها، سه نفر از هر کارگاه با نظر مربی انتخاب و در سطح مناطق به رقابت می پردازند و سپس بنا به رای داوران قصه گوی برتر هر منطقه  انتخاب می شود.

مسئول دبیرخانه سومین جشنواره مادران قصه گو ادامه داد: نفر اول در هر منطقه  برای حضور در مرحله نهایی داوری در سطح شهر تهران به دبیر خانه جشنواره در فرهنگسرای خاتم (ص) معرفی و به نفرات دوم و سوم نیز جوایز ارزنده ای اهداء خواهد شد.آیین اختتامیه سومین جشنواره مادران قصه گو نیز 18 شهریور همزمان با عید سعید غدیر خم برگزار می شود.

 دبیر خانه سومین جشنواره مادران قصه گو منطقه ۱۸ در فرهنگ‌سرای خاتم(ص) واقع در یافت آباد ، شهرک ولیعصر(عج)، انتهای خیابان حیدری جنوبی، خیابان پژاند، بوستان لواسانی  و با شماره تلفن 66207068  آماده پاسخگویی به سئوالات شهروندان است.
مطالب مرتبط
نظر شما