جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۰۹
کد خبر: ۹۳۹۶۸
|
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
در برنامه «در کوی نیکنامان» رقم خورد
در ویژه‌برنامه «در کوی نیکنامان» که با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی، باورهای دینی، روحیه ایثار و شهادت در میان مردم، گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و بیان مواضع فکری و عقیدتی شیعه در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار می‌شود، از خانواده شهید مدافع حرم مهدی بیدی تجلیل شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در ویژه‌برنامه «در کوی نیکنامان» که با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی، باورهای دینی، روحیه ایثار و شهادت در میان مردم، گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و بیان مواضع فکری و عقیدتی شیعه در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار می‌شود، از خانواده شهید مدافع حرم مهدی بیدی تجلیل شد. 

منظر همت، همسر شهید مدافع حرم مهدی بیدی در این مراسم با بیان اینکه همسرش از رزمنده‌های دفاع مقدس بوده است، گفت: از مدت‌ها قبل تمام تلاشش را می‌کرد که هر طور شده به سبک زمان جنگ خودش را به جبهه نبرد سوریه برساند. دو سال بود که همه فکرش شده بود رفتن و من که توان دل کندن از او را نداشتم، هر بار تلاش می‌کردم با ترفندی پیش خودمان نگه‌اش دارم. حتی کار به جایی رسید که سه فرزندمان را بهانه کردم برای ماندنش اما او دل کنده و هوای رفتن داشت. 

وی با بیان اینکه شهید بیدی حتی با دیدن تصاویر و مستندهای رزمنده‌های دفاع مقدس حسرت می‌خورد که از قافله دوستانش جا مانده است، افزود: مدتی بود که مثل سابق کار نمی‌کرد و کمتر خانه بود. بعدها متوجه شدم در همان روزها دوره‌های مختلف و آمادگی برای رفتن به سوریه را طی کرده است. 

همسر شهید مهدی بیدی با بیان اینکه شهید بیدی ۲۲ خرداد از لشکر عملیاتی محمد رسول‌الله (ص) اعزام شد، اظهار کرد: می‌دانستم راهی که مهدی انتخاب کرده، بازگشتی ندارد. ۲۸ خرداد ۹۵ با خبر شدیم که در خط آفندی ۳۵ کیلومتری شهر حلب در جنوب سوریه بعد از بارها محاصره شدن و سربلند بیرون آمدن این بار بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به آرزوی همیشگی‌اش که شهادت بود دست یافت.

همچنین ایلیا پسر کوچک این شهید مدافع حرم گفت: بابای خوبی داشتم. دلم برای او تنگ می‌شود. ما با او تلفنی صحبت می‌کردیم و پدر می‌گفت که باید مراقب خودمان باشیم. منتظر بودم که برای تولدم بیاید که خبر شهادتش را آوردند.

در ادامه مراسم غزل دختر ۱۱ ساله این شهید مدافع حرم دلنوشته‌ای خطاب به پدر شهیدش برای حضار قرائت کرد و از خانواده شهید مدافع حرم مهدی بیدی با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل شد. 

علاقه‌مندان برای شرکت در ویژه‌برنامه «در کوی نیکنامان» می‌توانند هر هفته پنجشنبه ساعت ۷:۳۰ به فرهنگ‌سرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن ۷۷۸۱۵۱۷۳ تماس بگیرند.
نظر شما