شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۶
کد خبر: ۹۳۹۷۵
|
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
مدیر مجتمع آموزشی میزان در جمع مربیان سواد رسانه‌ای مطرح کرد؛
مدیر مجتمع آموزشی میزان گفت: در آینده آموزش و پرورش بیشتر آموزش مهارت‌های زندگی انجام می‌شود و از آموزش سواد و خواندن نوشتن فاصله می‌گیرد و به سمت آموزش سوادهای دیگر مانند، سواد رسانه‌ای می‌رود.
آینده آموزش و پرورش در ۱۰ سال آینده به کدام سمت می‌رود؟!به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حمیدرضا آیت اللهی در آیین گشایش کانون مربیان سواد رسانه‌ای فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی با بیان این‌که در ۱۰ سال آینده، کلاس درس به صورت حضوری نخواهیم داشت، گفت: در آینده فضای مجازی حرف اول را می‌زند و مدرک بی‌ارزش خواهد شد و مهارت‌ها و توانایی افراد ملاک قرار می‌گیرد.
  
وی افزود: در آینده آموزش و پرورش به جای تدریس تاریخ، جغرافیا، فیزیک و .. آموزش مهارت‌های زندگی انجام می‌شود. از آموزش سواد و خواندن نوشتن فاصله می‌گیرد و به سمت آموزش سوادهای دیگر مانند: سواد رسانه‌ای، اقتصادی، حقوقی، مدیریت و برنامه‌ریزی و اخلاقی می‌رود و این سوادها مهمترین عوامل پیشرفت کشور خواهند شد.
 
مدیر مجتمع آموزشی میزان با تاکید بر این‌که در بین این سوادها، سواد رسانه‌ای از همه مهمتر است، گفت: سواد رسانه‌ای برای ما که دارای نظام فکری خاصی هستیم بسیار مهم است. باید در این زمینه هم در برابر هجوم رسانه‌ای و هم برای هجوم رسانه‌ای خود، راه حل و برنامه داشته باشیم. 
 
آیت اللهی تصریح کرد: کشورهای دیگر ۶۰ سال پیش به موضوع سواد رسانه‌ای ورود پیدا کردند و ما در این زمینه عقب افتادگی داریم. سرآمدان این حوزه باید علاوه بر جبران عقب افتادگی‌ها برای رسیدن به سطح جهانی و هجوم رسانه‌ای، تلاش کنند.
 
وی تاکید کرد: در آینده نزدیک تقاضا برای آموزش سواد رسانه‌ای بسیار زیاد می‌شود و مربیان سواد رسانه‌ای بیشتری باید برای پاسخگویی به این نیاز پرورش دهیم.

وی گفت: در کشورهای عربی همچنان سواد رسانه ای مطرح نشده است و در کشورهای اسلامی  می‌توانیم پیش تاز باشیم.

نظر شما