جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۴۴
کد خبر: ۹۳۹۹۲
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت شهادت محسن حججی عضو لشکر ۸ نجف اشرف در سوریه پیام تسلیتی صادر کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، متن پیام محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به این شرح است:
 
بسم‌الله الرحمن الرحیم 
 
مردان خدا عیون و انهار برکت عشق‌اند. آنان مرگِ خاکدان را به حیاتِ جنان بر‌ می‌کِشند و زلف حقیقت را به حلقه‌ درهای بهشت گره می‌زنند. شهید ما، شهید مظلوم ما، چون آفتابی از شجاعت و حمیّت، در عهد شباب از مشایخ عالمتابِ خانه‌ احباب شد و دامن غیرتِ ربانی از غبارِ غیر تکانید، تا خون شریف‌اش، سرو مزار عشق را در خاکی پنهان آبیاری کند. وا دریغا که رگ‌های بریده‌اش از کرب و بلای حضرت علی‌اکبر نشان‌ها دارد و افسوسا که اجازت شهادت را از پدر و مادرش به حضرت قاسم نسب می‌برد.‌
 
فَرِحينَ بِما آتاهُمُ اللَّهُ مِن فَضلِهِ وَيَستَبشِرونَ بِالَّذينَ لَم يَلحَقوا بِهِم مِن خَلفِهِم أَلّا خَوفٌ عَلَيهِم وَلا هُم يَحزَنونَ. صحرایی فراخ از رنج نیزه و شمشیر، با خصمانِ نور ربوبی که صف در صف دهان پلشت‌شان را و دستان جنایت‌پیشه‌ی شان را گشاده‌اند، تا در مسیر اسیران کربلا تا شام، فرزندان حسین و زینب و عباس را به تیغ کین، خونین کنند و سر از سروِ بلند اخترِ جوانی‌‌ رشید قطع کنند، و این بطلان اندیشه‌ تیره‌ دشمنان خاندان خداست.
 
وَما هٰذِهِ الحَياةُ الدُّنيا إِلّا لَهوٌ وَلَعِبٌ ۚ وَإِنَّ الدّارَ الآخِرَةَ لَهِيَ الحَيَوانُ ۚ لَو كانوا يَعلَمونَ.
 
شهید حججی نیک می‌دانست که به کلام ولی‌ امر مومنان دوران، آن را که نعمتِ شهادت است، نقمتِ اسارت نیست. این احرار‌ جهان با خون‌شان، بیت‌الاحزان عالم را فردوس برین کرده‌اند‌، هر چند حزن تمام عالم در دل ما خانه کرده باشد.
 
هرگزم نقش تو از لوح دل و جان نرود
هرگز از یاد من آن سرو خرامان نرود
 
جانت بهار عاشقان است، تو گویی در آن صحاریِ خشم ربیع حلم و ذبیح حضرت دوست بودی، که به صحرا شدی عشق باریده بود چندان که پای در گُل می‌شد. عزای تو بر ما سنگینی می‌کند اما هوای تو را آزادگی رشک می‌برد. شهادتت مبارک باد مرد جوان زاد و بومِ شاهدانِ جاودانِ تاریخ.
 
محمود‌ صلاحی

نظر شما