پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۳
کد خبر: ۹۳۹۹۵
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
رییس فرهنگ‌سرای کار و تعاون از برپایی کارگاه آشنایی با طب اسلامی و سنتی در فرهنگ‌سرای کار و تعاون خبر داد و گفت این کارگاه در ادامه برنامه‌های جشنواره تابستانی تهران ۹۶ روز دوشنبه ۲۳ مرداد ماه برگزار می‌شود تا علاقه‌مندان را با مزایای این علم آشنا سازد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید اسماعیل جعفر پور رییس فرهنگ‌سرای کار و تعاون از برگزاری کارگاه آشنایی با طب اسلامی و سنتی در این فرهنگ‌سرا خبر داد و گفت: منحصر کردن مباحث طب اسلامی و سنتی در تـغذیه و روش‌های درمانی صرفاً هدف و جریان طب اسلامی نیست. در واقع طب اسلامی یک تابلو است که راه رسیدن به تمدن اسلامی را نشان می‌دهد و مبلغّی است که از معارف و مفاهیم ناب اسلامی، سلامت جسم و روح را تبلیغ می‌کند. شناسایی ویژگی‌ها و ویژگی‌های جسمی و پرداختن به آنها نقش بزرگی در عملکرد صحیح و مناسب اعضای بدن دارد. 

وی افزود: مصرف مواد غذایی مناسب و همسو با مزاج‌ها و طبع افراد کمک می‌کند تا ما در زندگی کمتر با اختلال‌ها، بیماری‌ها و تنش‌های جسمی و روحی روبه‌رو شویم و در مقایسه با افراد دیگر سلامت بیشتری داشته باشیم.

جعفر پور گفت: کارگاه آموزش طب اسلامی سنتی با موضوع مزاج شناسی و عسل درمانی (سوداوی، صفراوی، بلغمی و دموی) با مشارکت مؤسسه زنبورداران پیشرو و بهره‌گیری از کارشناسان و اساتید طب اسلامی و سنتی برگزار می‌شود.

این نشست کارگاهی روز دوشنبه ۲۳ مرداد ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار می‌شود. همچنین دومین و سومین نشست این کارگاه ۳۰ مرداد و ۶ شهریور ماه در فرهنگ‌سرای کار و تعاون برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این کارگاه به نشانی بزرگراه یادگار امام (ره) جنوب، تقاطع خیابان هاشمی، پلاک ۷۶، فرهنگ‌سرای کار و تعاون مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۶۰۲۹۰۶۰ تماس بگیرند.
نظر شما