پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۵۴
کد خبر: ۹۴۰۱۵
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
چهارشنبه‌های کتاب به ایستگاه ششم رسید
در ششمین هفته از سلسله برنامه‌های چهارشنبه‌های کتاب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ۲۵ مرداد ۱۳۹۶، هفت عنوان کتاب با حضور نویسندگان و کارشناسان حوزه کتاب در سطح هفت منطقه تهران نقد، بررسی و معرفی می‌شوند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ششمین هفته از سلسله برنامه‌های چهارشنبه‌های کتاب سازمان فرهنگی هنری در ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ با نقد و بررسی و معرفی هفت عنوان کتاب با حضور نویسندگان و کارشناسان حوزه کتاب در سطح هفت منطقه تهران برگزار می‌شود. در پنج هفته گذشته، ۳۵ برنامه از نشست‌های چهارشنبه‌های کتاب برگزار شده است و نزدیک به سه هزار نفر/اجرا از برنامه‌های مورد نظر استقبال کرده‌اند. به جز چند عنوان ترجمه، غالب کتاب‌های معرفی‌شده در این برنامه‌ها از آثار نویسندگان ایرانی و در حوزه ادبیات داستانی بوده‌اند که کودکان و نوجوانان و بزرگسالان به طور مساوی از آن‌ها سهم داشته‌اند. 

برنامه‌های این هفته در روز چهارشنبه ۲۵ مرداد اجرا خواهد شد. در کتابخانه امیرکبیر منطقه ۱، مجموعه شعر «یک نفر رد شد از کنار دلم»، سروده شاعر نام‌آشنای کشور، اسدالله شعبانی برای نسل نوجوان معرفی می‌شود.

کتابخانه امید منطقه ۴ در فرهنگ‌سرای اشراق کتاب «سیب‌زمینی و اژدها» اثر مهدی طهوری، از کتاب‌های منتشر شده نشر امیرکبیر، شکوفه برای گروه سنی اول تا پنجم ابتدایی معرفی خواهد شد. این کتاب در سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی مکتوب مناسب ارزیابی شده است.

در کتابخانه فردوس منطقه ۵ برنامه دیدار با افسانه شعبان‌نژاد و معرفی مجموعه آثار این شاعر خوش‌ذوق و خاطره‌آفرین کودکان نسل‌های دیروز و امروز برگزار خواهد شد.

کتابخانه اندیشه منطقه ۷ با همکاری انجمن قلم ایران به مرور آثار خالق مدیر مدرسه، یعنی مرحوم جلال آل احمد خواهد پرداخت.

کتابخانه شهربانو در منطقه ۸ کتاب «هندوانه به شرط عشق»، مجموعه داستان‌های طنز فرهاد حسن‌زاده را نقد و معرفی می‌کند.

کتابخانه شهر منطقه ۲۲، اثر ارزشمندی در حوزه ادبیات پایداری با عنوان «کتاب ر» زندگی شهید رسول حیدری، اثر مریم به راداران را بررسی و معرفی می‌کند.

و دست آخر کتابخانه معتمدنژاد فرهنگ‌سرای رسانه کتاب «اپرای مردان سبیل استالینی» رمانی تازه از محمداسماعیل حاج‌علیان درباره حوادث کودتای ۲۸ مرداد را نقد و بررسی می‌کند.

جزئیات ساعت و محل اجرای برنامه‌های ششمین اجرای چهارشنبه‌های کتاب در سطح هفت منطقه و فرهنگ‌سرا در جدول زیر آمده است.

 

عنوان

ناشر

پدیدآور

ساعت اجرا

محل اجرا

یک نفر رد شد از کنار دلم

نشرتوکا

اسداله شعبانی

18-16

سالن کنفرانس کتابخانه امیرکبیر

سیب زمینی و اژدها

امیرکبیر

مهدی طهوری

19-17

کتابخانه امید

مجموعه آثار نویسنده

کانون پرورش فکری

افسانه شعبان نژاد

19-17

کتابخانه فردوس

مروری بر آثار جلال احمد

انجمن قلم ایران

جلال آل احمد

19-17

سالن اجتماعات فرهنگسرای اندیشه

هندوانه به شرط عشق

کتاب چرخ و فلک

فرهاد حسن زاده

18-17

کتابخانه شهربانو

کتاب «ر»

آرما

مریم برادران

19-17

فرهنگسرای تهران

اپرای مردان سبیل استالین

هیلا

محمداسماعیل حاجی  علیان

17-15

فرهنگسرای رسانه

 

نظر شما