جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۶
کد خبر: ۹۴۰۱۷
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
در چهارشنبه‌های کتاب برگزار می‌شود
فرهنگ سرای تهران در «چهارشنبه‌های کتاب» این هفته به نقد و بررسی کتاب «ر» نوشته مریم برادران می‌پردازد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «چهارشنبه‌های کتاب» فرهنگ‌سرای تهران روز چهارشنبه ۲۵ مرداد ساعت ۱۷ ماه به نقد و بررسی کتاب «ر» اثر مریم برادران اختصاص دارد. این کتاب زندگی شهید رسول حیدری را روایت می‌کند و در سه فصل روایت شده است. 

فصل نخست زمانی است که شهید از سفر بوسنی در سال ۷۱ باز می‌گردد. در این فصل حال و هوای خانه و دلتنگی‌های همسر و بچه‌ها ترسیم شده است.

فصل دوم به دوران تشکیل قرارگاه رمضان تا پایان جنگ می‌پردازد؛ روزهای فعالیت شهید در قرارگاه رمضان تا پایان جنگ را به تصویر می‌کشد و در ادامه همین فصل ماجراهای دانشگاه رفتن شهید را تعریف می‌کند. 

فصل سوم نیز به روایت زندگی و فعالیت‌های شهید در بوسنی می‌پردازد و روایتی انسانی از حضور رسول حیدری در تمام مراحل زندگی به تصویر کشیده است. از آنجایی که نقطه تمایز زندگی شهید رسول حیدری، شهادت او در بوسنی است، فصل سوم، نه ماه آخر زندگی ایشان (مهر ۷۱ تا خرداد ۷۲) را نشان می‌دهد و سفر آخر شهید به سرزمین بوسنی و جزئیات حضورش در آنجا. 

نویسنده کتاب به این دلیل نام «ر» را برای کتاب برگزیده که امضای شهید رسولی پای نامه‌هایش «ر» بوده است. 

نصرت‌الله محمودزاده و گلعلی بابایی از نویسندگان در زمینه فرهنگ پایداری میهمان چهارشنبه‌های کتاب است. 

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای تهران به نشانی حکیم غرب، سه‌راه دهکده المپیک، خیابان ساحل، بوستان باغ نو مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۴۴۱۳۷۰۶۰ تماس بگیرند. 
نظر شما