سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۳
کد خبر: ۹۴۰۶۷
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
همزمان با روز مقاومت اسلامی و در آستانه سالروز بازگشت آزادگان به وطن، ویژه‌برنامه «روایت دمشق»، یادمان استقامت شهید حججی و آیین رونمایی از کتاب «چه کسی لباس مرا پوشید» برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با روز مقاومت اسلامی و در آستانه سالروز بازگشت آزادگان به وطن ویژه‌برنامه «روایت دمشق»، یادمان استقامت شهید حججی و آیین رونمایی از کتاب «چه کسی لباس مرا پوشید» عصر دوشنبه ۲۳ مرداد با حضور خانواده شهدای مدافع حرم و جمعی از آزادگان در پردیس سینمایی تماشا برگزار شد. 

در این برنامه گروه سرود شهید فرجی به اجرای سه  قطعه سرود با موضوع شهدا و ریشه‌کن  کردن داعش و مبارزه با استکبار جهانی پرداختند. در بخش بعدی برنامه سردار اسداللهی فرمانده لشگر ۲۷ سپاه محمد رسول‌الله (ص) در سخنانی درباره رشادت شهدا و آزادگان اظهار کرد: شهدا انسان‌های موفقی در حوزه دین بودند و با خدای خود معامله خوبی انجام دادند. همچنین آزادگان عزیز که مصداق آیه «فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْ‌تَ وَمَن تَابَ مَعَکَ وَلَا تَطْغَوْا» هستند در دوران اسارت استقامت داشتند و هزینه زیادی دادند و درواقع بارها تا مرز شهادت پیش رفتند و خود شهید زنده‌اند.

وی با اشاره به استقامت شهید حججی افزود: نمونه‌ای از استقامت شهدا را می‌توانیم در شهدای مدافع حرم خان طومان پیدا کنیم که به عقیده من ده‌ها سال بعد عظمت آنها و استقامتشان مشخص خواهد شد.

سردار اسداللهی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های شهدا دستگیری آنان است و اگر دستی به  سمت آنها دراز شود، آن دست را دست خالی برنمی‌گردانند.

در ادامه  برنامه کتاب «چه کسی لباس مرا پوشید» با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم رونمایی و از آزادگان منطقه تجلیل شد. این کتاب روایت اسارت سرباز ایرانی و شهادت فردی دیگر با لباس وی و برگشتن او پس از حدود هشت سال به آغوش خانواده و در سوی دیگر داستان برگزاری مراسم ختم و خاکسپاری برای شهیدی است که لباس محسن فلاح را پوشیده بود.

محبوبه شمشیرگرها، نویسنده کتاب گفت: پرداختن به مسائل اسرای ایرانی در عراق و کارهای فرهنگی و جمعی که آنجا انجام می‌شد، این کتاب را به یک دائره‌المعارف فرهنگ اسرای ایرانی تبدیل کرده که فلاح به خوبی از پس روایت آن برآمده است.

در بخش پایانی مراسم محسن فلاح که کتاب «چه کسی لباس مرا پوشید» روایت خاطرات او است، به بیان خاطرات خود در دوران جنگ تحمیلی پرداخت.

برنامه «روایت دمشق» با مشارکت و حضور سردار لطفعلی‌خانی فرمانده ناحیه مسلم ابن عقیل (ع)، گردان امام حسن مجتبی (ع) و معاونت اجتماعی شهرداری منطقه ۱۸ در پردیس سینمایی تماشا برگزار شد.
نظر شما