پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۵
کد خبر: ۹۴۰۷۲
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
مدیر مجموعه فرهنگی-‌ هنری باغ کتاب تهران با اشاره به راه‌اندازی آموزشکده سبک زندگی اسلامی‌ــایرانی در این مجموعه از ارائه خدمات ویژه و آموزش‌های معرفتی و معنوی به کودکان کار و مناطق محروم تهران در باغ کتاب تهران خبر داد.
راه‌اندازی آموزشکده سبک زندگی ایرانی‌ــ‌اسلامی در باغ کتاب
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید مجید حسینی، مدیرعامل مجموعه فرهنگی-‌هنری باغ کتاب، با اشاره به ظرفیت‌های معرفتی و مذهبی باغ کتاب در اشاعه فرهنگ اسلامی‌ــا‌یرانی و ترویج سبک زندگی اسلامی گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه سبک زندگی اسلامی‌ــ‌ایرانی و مسئله معرف و معنویت در کودکان بخش مهمی از مجموعه باغ کتاب تهران را به این موضوعات اختصاص داده‌ایم.

وی ادامه داد: بر همین اساس آموزشکده‌ای را در باغ کتاب اختصاص داده‌ایم که در آن با ایجاد ظرفیت بزرگ، سبک زندگی ایرانی‌ــ‌‌اسلامی آموزش داده خواهد شد. البته در حال‌‌حاضر در حال طراحی این مجموعه بزرگ هستیم. این مجموعه از ابتدای مهر ماه همراه با مدارس شروع به کار خواهد کرد.

مدیرعامل باغ کتاب تهران با تاکید بر اینکه در این آموزشکده موضوعات و فعالیت‌های علمی، معرفتی، انقلابی، سیاسی و فرهنگی آموزش داده می‌شود، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا خانواده‌ها و افرادی که به این مجموعه مراجعه می‌کنند در خصوص شیوه صحیح زندگی روزمره خود آموزش‌های لازم را ببیند.

حسینی در خصوص نحوه تعامل باغ کتاب با سایر ارگان‌ها برای ترویج و تبلیغ فعالیت‌های تربیتی و آموزشی در حوزه‌های مختلف از جمله دینی و قرآن هم گفت: همه بحث ما با آموزش و پرورش از طریق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام می‌شود؛ لذا از دوستان این مجموعه درخواست کرده‌‌ایم که با همکاری، برنامه‌های مشترکی را تعریف کنیم؛ البته با تعویض دولت باید منتظر ماند تا مجموعه جدید برقرار شود و به برنامه‌ریزی جدیدی برسیم.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در این حوزه، گفت: اولین مسئله ما در این موضوعات با همراهی کانون این است که در یک برنامه منسجم به جشنواره‌های مشترکی برای مدارس تهران برسیم. اولین جشنواره‌ای که به توافق رسیدیم جشنواره علوم انسانی و اسلامی است تا استعداد‌های این حوزه را در این مکان داشته باشیم.

حسینی ادامه داد: دومین جشنواره «علم» است؛ در این جشنواره نیز تلاش می‌کنیم تشکل‌های علمی مدارس را طی یک هفته جمع کنیم و برای آنها برنامه خواهیم داشت. این برنامه‌ها شامل ایجاد و راه‌اندازی غرفه و برپایی نمایشگاه هفته علم خواهد بود. سومین جشنواره نیز هفته فیلم است. در این هفته برنامه‌ریزی کرده‌ایم که از فیلم‌های داخلی و خارجی جشنواره‌ای را برای بچه‌ها در باغ کتاب برگزار کنیم.

مدیرعامل نشر شهر تصریح کرد: چهارمین جشنواره استارتاپ‌ها و جشنواره کسب و کارهای جدید است که این جشنواره‌ نیز در هفته‌های آینده برگزار خواهد شد. لذا با توجه به ظرفیت موجود برنامه‌های متعددی را با سیستم آموزشی تعریف کرده‌ایم. البته منتظریم که مدیران جدید آموزش و پرورش تعیین شوند تا بتوانیم این برنامه‌ها را باز تعریف کنیم.

وی در خصوص خدماتی که به کودکان محروم و نیازمند در این باغ انجام می‌شود، گفت: برای کودکان کار یک برنامه‌ریزی ویژه کرده‌ایم. با توجه به اینکه در تهران ۱۰ هزار کودک کار داریم به همین‌جهت یک سانس در هفته را در این برنامه‌ها در اختیار کودکان کار قرار داده‌ایم.

حسینی افزود: خدمات ما برای کودکان کار هم به شکلی است که آنها را به این مکان می‌‌آوریم، غذا می‌دهیم، کتاب هدیه می‌کنیم و در نهایت با بازی و فعالیت‌های دیگر به منازلشان باز می‌گردانیم. در حقیقت برنامه‌‌ریزی کرده‌ایم که کل کودکان کار، طی سال، یک بار را در باغ کتاب حضور پیدا کنند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر خدمات به مناطق محروم تهران و استان تهران هم، اظهار کرد: برای شهرستان تهران بودجه نداریم و به لحاظ قانونی نمی‌توانیم برای آنها هزینه کنیم. اما برای مدارس مناطق محروم شهر تهران برنامه‌های را در نظر گرفته‌ایم که بتوانند از تخفیفات خوبی برای استفاده از محصولات باغ کتاب بهره‌مند شوند و یا به صورت رایگان از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه مجموعه باغ کتاب دارای سه فاز برای کودکان ۲ تا ساله، ۸ تا ۱۲ ساله و ۱۲ تا ۱۸ ساله است، تصریح کرد: فاز اول هنوز تکمیل نشده است اما فاز دوم با همکاری کره جنوبی و فاز سوم با همکاری دانشگاه تهران تکمیل شده است.

مدیر مجموعه باغ کتاب تهران تصریح کرد: این مجموعه دارای ۸ لایه، کتابفروشی، مراکز علمی، باشگاه علم، فودکورت، گالری، کشتی کتاب و آموزشکده باغ کتاب است. البته تمرکز اصلی و بیشترین سرمایه‌گذاری ما بر روی سنین ۸ تا ۱۲ سال است، چراکه همان سنی است که متأسفانه آموزش و پرورش برنامه خاصی برای آنها ندارد.

باغ کتاب تهران با مساحت حدود ۷۰ هزار مترمربع در شمال اراضی عباس آباد و در حاشیه بزرگراه حقانی قرار دارد. بزرگترین کتابفروشی جهان در دو بخش کودک و بزرگسال با ۲۵ هزار مترمربع زیربنا در باغ کتاب تهران قرار دارد که ۴۰۰ هزار عنوان کتاب در آن عرضه شده است.

پردیس بزرگ علمی کودک و نوجوان با وسعت ۱۲ هزار مترمربع به عنوان یک شهربازی علمی دو بخش کودک و نوجوان در باغ کتاب تهران واقع شده است. باغ کتاب تهران از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است و علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از خط یک مترو به ایستگاه متروی حقانی آمده و از آنجا با خودروهایی که در نظر گرفته شده به باغ کتاب تهران منتقل شوند.

نظر شما