جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۲۶
کد خبر: ۹۴۱۰۰
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
جشنواره اقوام ایرانی از جمعه ۲۷ مرداد ماه تا دهم شهریور در فرهنگ‌سرای خاوران برگزار می‌شود.
اقوام ایرانی در قاب فرهنگ‌سرای خاورانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در جشنواره اقوام ایرانی به مدت ۱۵ شب اقوام کرد، شاهسون، آذربایجان، بوشهر، گیلان و سایر اقوام کشور حضور خواهند داشت و با صنایع دستی و سوغات محلی و قومی خود از جمله گلیم، جاجیم، سفال، شیرینی ها و غذاهای محلی و ... پذیرای بازدید کنندگان خواهند‌بود.

ایجاد شور و نشاط در بین شهروندان و شناخت اقوام ایرانی، معرفی و بیان اصالت‌ های اقوام ایرانی، تقویت و معرفی هویت ایرانی و اسلامی، تقویت همگرایی ملی و معرفی توانمندی‌های اقوام ایرانی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

جشنواره اقوام ایرانی به همت فرهنگ‌سرای خاوران و با مشارکت سازمان میراث فرهنگی به مدت ۱۵ روز از ساعت ۱۰ تا ۲۳ همراه با برنامه‌‌های متنوع فرهنگی هنری و با رویکرد ترویج سبک زندگی مبتنی بر ظرفیت‌‌های بومی کشور و با اجرای گروه‌های محلی اقوام که یادآور مراسم برداشت محصول، عروسی، شکرگزاری، بذرپاشی و...  ایشان است برگزار می‌شود.

این جشنواره با اجرای سحر حسینی و پیمان شکورزاده و با حضور بازیگران و هنرمندانی از سراسر کشور، در بخش‌های موسیقی، شعبده بازی، جنگ کودک، مسابقه، خاله شادی، سیلورمن و... برگزار می‌شود.

همچنین صنایع‌ دستی، هنرهای سنتی، هدایا، سوغات و غذاهای سنتی استان های مختلف کشور در بیش از ۱۰۰ غرفه عرضه می‌‌شود که شرکت کنندگان در این جشنواره بخش‌هایی از فرهنگ‌ها و سنت‌های شهر و دیار خود را به صورت چهره به چهره به بازدید کنندگان معرفی می‌کنند.

علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره می‌توانند به فرهنگ‌سرای خاوران واقع در میدان خراسان، خیابان خاوران، سه راه هاشم آباد مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33015423 تماس بگیرند.
نظر شما