پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۳
کد خبر: ۹۴۱۲۶
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
یک کارشناس خلاقیت و کارهای هنری در برنامه آموزشی کودک من گفت: والدین برای اینکه کودکانشان دارای ذهن خلاق، قدرت یادگیری بالا و تمرکز و دقت لازم در زندگی و مدرسه باشند آنها را به انجام بازی­های فکری تشویق کنند تا نیمکره چپ و راست مغزشان تقویت شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این برنامه به همت خانه فرهنگ نوردانش و با مشارکت خانه کودک فرشته های مهربون در بوستان شهدای گمنام، واقع در تهرانسر، بلوار شاهد شرقی برای کودکان ۳ تا ۸ ساله و آشنایی والدین آنها با سبک زندگی و آموزش ارتقاء مهارت ذهنی کودکان توسط مادران برگزار شد.
 
پرستو حسینی، کارشناس خلاقیت، با بیان اینکه زندگی آپارتمان‌نشینی و عادات غلط تربیتی (محدود کردن بچه‌ها) باعث شده که آنها علاوه بر این که هیچ مهارتی نداشته باشند، دست از تجسس و کنجکاوی برداشته و به تلویزیون پناه ببرند افزود: گفت: فعالیت­ های ظریف و تقویت ماهیچه انگشتان دست، هماهنگی و تقویت مهارت چشم و دست در کودکان باعث  می شود که کودکان در دیگر مهارت­های زندگی نظیر خواندن ، خوانا نویسی و  تقویت تمرکز موفق شوند.
 
وی با بیان اینکه بد خطی اکثر دانش آموزان به دلیل ناهماهنگی بین چشم و دست اتفاق می افتد گفت: با تقویت ماهیچه های دست این مشکل برطرف می‌شود.
 
در برنامه کودک من، کودکان و والدین آنها با انواع بازی­هایی که برای تقویت ماهیچه انگشتان دست، هماهنگی چشم و دست، تقویت شش­ها و تمرکز ذهن مفید است آشنا شدند و پس از آن مربی با استفاده از کاغذهای رنگی به آنها نحوه درست کردن کاردستی با کمترین و ساده­ترین وسایل را آموزش داد.
نظر شما