جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۲۳
کد خبر: ۹۴۱۳۲
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از افتتاح و بهره برداری ۱۰ سالن سینمایی به ظرفیت ۱۳۰۰ نفر در باغ کتاب تهران خبر داد.
افتتاح ۱۰ سالن سینما در باغ کتاب تهرانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علیرضا جعفری مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از افتتاح و بهره برداری ۱۰  سالن سینمایی به ظرفیت ۱۳۰۰ نفر در باغ کتاب تهران خبر داد و گفت: به زودی این پردیس سینمایی در قالب ۱۰ سالن سینمایی که در مدت سه ماه به صورت جهادی ساخته شده با حضور شهروندان به بهره برداری می‌رسد.

جعفری با اشاره به اینکه سالن اصلی پردیس سینمایی باغ کتاب با دوکاربری سینما و تئاتر است، بیان داشت: این سالن با ظرفیت ۴۸۰ نفر به ارائه خدمات به شهروندان می پردازد.

وی با اشاره به اینکه دومین پرده سینمایی بزرگ کشور در سالن اصلی سینما و تئاتر باغ کتاب است، گفت: با توجه به تعداد سالن‌های سینمایی و وجود آمفی تئاتر، امکان پخش و اجرای چندین فیلم و تئاتر به طور همزمان در این مجموعه وجود دارد.

جعفری افزود: در سالن‌های این مجموعه از آخرین استانداردهای سینمایی استفاده شده و سالن اصلی آن به صورت چند منظوره (سینمایی، آمفی تئاتر، اجرای موسیقی و ....) مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه باغ کتاب قطب فرهنگی قوی برای شهر تهران محسوب می‌شود، گفت: موقعیت، امکانات و نوع طراحی سالن‌های سینمایی این مجموعه، آن را تبدیل به مرکز سینمایی برای جشنواره کودک و نوجوان خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه سالن‌های سینما و سینما تئاتر در بلوک c  باغ کتاب در ۴ طبقه شامل لژ به متراژ ۷۶ متر مربع، سالن همکف به متراژ ۵۲۲ مترمربع و سن سالن به متراژ ۴۰۰ متر مربع است، گفت: اتاق گریم و کارگردانی انتهای سن به متراژ ۱۴۶ متر مربع و یک باب انباری در زیر سکوهای سالن به متراژ ۱۹۱ متر مربع از دیگر بخش‌های این مجموعه است.

جعفری با بیان اینکه سالن شماره ۲ واقع در تراز ۱ دارای ۱۹۳ صندلی است، بیان داشت: سالن به متراژ ۲۵۸ متر مربع، اتاق فرمان به متراژ ۲۳ متر مربع از جمله بخش‌های این سالن به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه سالن شماره ۳، ۴، ۵ و ۶ به ترتیب دارای ۵۰، ۳۰، ۲۹ و ۲۳ صندلی است، افزود: فضای حدود ۱۰ متر جهت گیشه نیز در فضای عمومی طبقه همکف بلوک c  قرار دارد.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در ادامه به تشریح برخی خدمات فرهنگی ، هنری و علمی در باغ کتاب تهران اشاره کرد و گفت: در باغ کتاب تهران مجموعههای مختلف جهت فعالیت‌های علمی برای کودکان ۸ تا ۱۲ ساله و همچنین ۱۲ تا ۱۸ ساله، اختصاص یافته است و کودکان و نوجوانان میتوانند در باغ علم به برخی فعالیت‌های مبتنی بر علوم فیزیک، شیمی،‌مکانیک و زیست بپردازند.

جعفری به  باشگاه‌های آموزشی و آکادمیک در این مجموعه اشاره کرد و گفت: باغ کتاب تهران فضایی را برای ایجاد خلاقیت در بین کودکان و نوجوانان فراهم کرده است.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران بزرگترین کتابفروشی جهان با زیربنای ۱۴ هزار متر مربع و مشتمل بر کتاب‌های بزرگسالان و کودک و نوجوانان در باغ کتاب تهران است.

وی تصریح کرد: بزرگترین بام سبز ایران به مساحت ۲۳ هزار متر مربع برای تفریح و فرهنگ‌سازی مخاطبان در باغ‌ کتاب تهران ایجاد شده است.

 باغ کتاب تهران که به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در تیرماه سال جاری راه اندازی شده است، قابلیت ‌های بسیاری از جمله جایگزینی برای نمایشگاه بین المللی در عرصه تخصصی کتاب، ایفای نقش به عنوان هماهنگ کننده در فرآیند تولید و نشر کتاب و ارتقای استانداردهای تولید و نشر، ترویج نوآوری‌ها و فناوری های حوزه نشر، دسترسی مخاطبان بین المللی به منابع اسلام، ایران و انقلاب اسلامی و منابع خارجی برخوردار است.

جانمایی فضاهای مختلف با کاربردهای مختلف و متنوع از جمله گالری و برگزاری نمایشگاههای موقت با موضوعات متنوع و تخصصی و ایجاد کافی شاپ و فروشگاههای مختلف برای فروش محصولات فرهنگی و.... در باغ کتاب باعث جلب مخاطبان بیشتر از هر گروه سنی و با هر جنسیت و با هر تفکری می شود. همچنین باغ کتاب می تواند انواع خدمات را در حوزه تمامی رسانه ها با انواع مدیاها (کتاب، سی دی، دی وی دی، اینترنت و...) به مخاطبان خود ارائه دهد.

منبع: هنرآنلاین
نظر شما