سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۲۴
کد خبر: ۹۴۱۳۸
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
کتابخانه فرهنگسرای فردوس با برگزاری برنامه «با هم بخوانیم»، به معرفی، خوانش و بررسی داستان «کهن ترین داستان جهان» از کتاب «بیست و یک » اثر رومن گاری می‌پردازد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در برنامه باشگاه کتاب فردوس در روز دوشنبه ۳۰ مردادماه ساعت ۱۷، داستان «کهن‌ترین داستان جهان» اثر «رومن گاری» از کتاب «بیست و یک» ترجمه ابوالحسن نجفی، با حضور جعفر توزنده‌جانی نویسنده و منتقد ادبی و جمعی از علاقه‌مندان به کتابخوانی معرفی، با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و هم‌چنین معرفی نویسندگان پرمخاطب، خوانش و بررسی می‌شود.

رومن گاری نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان، خلبان (در جنگ جهانی دوم) و دیپلمات فرانسوی در سال ۱۹۱۴ دیده به جهان گشود و ۶۶ سال عمر کرد. وی در سال ۱۹۴۵ «تربیت اروپایی» را با نام اصلی «Education europeenne» منتشر کرد و برای آن به جایزه انجمن منتقدان فرانسه دست پیدا کرد.

از سایر آثار این نویسنده، تاکنون رمان‌هایی چون «خداحافظ گری‌کوپر»، «لیدی ال»، «زندگی در پیش‌رو»، «بادبادک‌ها»، «پیمان سپیده دم»، «مردی با کبوتر»، «سگ سفید»، «میعاد در سپیده دم»، «رختکن بزرگ» و «ریشه‌های آسمان» در ایران به انتشار رسیده است.

«كهن‌ترین داستان دنیا» در مورد ترسی ازلی و ابدی از جنگ در پس ذهن شخصیت‌های جنگ زده است كه نویسنده توانسته نفرت عمیقش از جنگ و جنگ محوری حكومت‌ها را نشان دهد.

گاری در این داستان سعی می‌كند تصویری از جنگ و روزهای پس آن ارایه دهد. داستان از آینده‌ای خبر می‌دهد كه شاید این آینده با جنگ عجین شده باشد.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرند.  
نظر شما