شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۳۳
کد خبر: ۹۴۱۴۳
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
فصل سوم رادیو اینترنتی «سواد آوا» به پایان رسید و فصل چهارم این مجموعه با پخش سی‌و‌یکمین برنامه از این هفته آغاز شد.
آغاز فصل چهارم رادیو «سواد آوا» با یک میلیون شنوندهبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سی و یکمین برنامه رادیو «سواد آوا» با حضور محمدرضا کمن به موضوع هوش درون فردی، هوش معنوی و سواد رسانه‌ای، می‌پردازد.

«سواد آوا» نخستین تجربه‌ی رادیو اینترنتی با موضوع سواد رسانه‌ای در کشور است که با مدیریت و تهیه کنندگی فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی تولید می‌‌شود و تا کنون ۳۰ قسمت از آن تولید و پخش شده و نزدیک به یک میلیون شنونده داشته است.

هدف از تولید این برنامه‌ها، ارتقا سواد رسانه‌ای در سطح جامعه و حرکت به سمت ایجاد نهضت سواد رسانه‌ای است.

رادیو سواد آوا برنامه‌ای گفت‌وگومحور بوده که با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان و متخصصان این حوزه، تلاش می‌کند تا راهکارهای کاربردی و مناسبی را برای تعامل بهتر با رسانه‌ها در اختیار مخاطبان قرار دهد.

این برنامه‌ی رادیویی، هر هفته دوشنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها در کانال تلگرامی رادیو اینترنتی سواد آوا (@SAVADAVA)  منتشر می‌شود.

گفت‌وگو با کارشناسان حوزه‌ی سواد رسانه‌ای، مصاحبه‌های مردمی در رابطه با رسانه‌های جدید، معرفی منابع مطالعاتی مرتبط با موضوع هر هفته، تمرین رسانه‌ای روز، نمایش، یه دقیقه حرف و اخبار مرتبط با سواد رسانه‌ای، برنامه‌های ثابت این رادیو را تشکیل می‌دهند.

در طول سه فصل این مجموعه که شامل 30 برنامه بود، از حضور استادان: مدرسی، موسوی‌صمدی، باطنی، واقفی، حق پناه، صفری، میرسبحان سادات، رجبی، تقوی، نیکخواه کیان‌ارثی، وصالی و حسینی‌نیکو استفاده شده است.

موضوعات برنامه‌های فصل اول عبارت بوده است از: «کلیات سواد رسانه‌ای»، «اعتیاد رسانه‌ای»، «تفکر انتقادی»، «کودکان و نوجوانان و سواد رسانه‌ای»، «بازی‌های رایانه‌ای»، «خانواده و سواد رسانه‌ای»، و «سیاست‌گذاری حوزه‌ی سواد رسانه‌ای».

 در فصل دوم هم، موضوع های نگرانی والدین پیرامون روابط فرزندان در شبکه های اجتماعی، اضطراب اطلاعاتی، استفاده بیش از حد شبکه های اجتماعی و روابط زوجین، اعتبار منبع در اخبار، مخاطرات امنیتی فضای مجازی، مصرف رسانه ای فرزندان و همراهی والدین، تاثیرات رسانه برکارکردهای شناختی، هیجانی و خلاقیت کودکان، انتخابات و تفکر نقادانه و الگوی خبری بی بی سی فارسی در دوره انتخابات، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

در فصل سوم رادیو اینترنتی «سواد آوا» هم به موضوع های تهیه تبلت و تلفن همراه مستقل برای کودکان، عصرجدید، عصر ارتباطات، نقش رسانه ها در بحران،کسب و کار اینترنتی، تلفن همراه، همراه همیشگی، مزیت ها و چالش های آموزش مجازی، آموزش مجازی (تجربه نگاری)، نقش رسانه ها در خدمت رسانی پزشکی، ارتباطات آنلاین، رسانه ها و سرگرمی، پرداخته شده است.
نظر شما