جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۱
کد خبر: ۹۴۱۵۰
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
خانه فرهنگ صدف همزمان با ۲۸ ذیقعده و به مناسبت روز جهانی مسجد مراسم غبار روبی مسجد شهدا با عنوان «جلای دل» را برگزار می‌کند.
جلای دل در خانه فرهنگ صدفبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ هدف از برگزاری این برنامه ارتقا اهتمام و همبستگی جامعه با افکار و اندیشه‌های اسلامی، براساس هویت و سبک زندگی و طی نمودن راه تعالی نفسانی است.

روز جهانی مسجد، یک روز مناسبتی در تقویم رسمی ایران است. ۳۰ مرداد‌ماه برابر با ۲۱ آگوست هر سال، روز جهانی مسجد نامگذاری شده است.

در اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی تهران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران به این اجلاس پیشنهاد کرد تا سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی توسط اسرائیل به عنوان روز جهانی مساجد تعیین شود که مورد پذیرش قرار گرفت.

دنیس مایکل ولیم روهان شهروند اسرائیلی در ساعت هفت صبح روز ۲۱ آگوست سال ۱۹۶۹ مسجدالاقصی را به آتش کشید. در نتیجه این اقدام، ۱۵۰۰ متر مربع از فضای مسجد از بین رفت و منبر تاریخی مسجد منتسب به سلطان ناصر صلاح‌الدین یوسف بن ایوب (سال ۵۸۳ هجری) در آتش سوخت .

این مراسم با مشارکت پایگاه بسیج خواهران زهرای اطهر(س) روز ۳۰ مرداد ساعت ۱۲ برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم معنوی می‌توانند به نشانی: پاسداران، انتهای گلستان پنجم، بوستان صدف، خانه فرهنگ صدف مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن: ۲۲۹۵۵۵۶۶ تماس بگیرند. 

نظر شما