پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۰
کد خبر: ۹۴۱۶۳
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
هفتمین برنامه‌ چهارشنبه‌های کتاب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در شهریور با نقد و بررسی هفت اثر پرمخاطب از نویسندگان صاحب سبک و مورد علاقه برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این هفته برنامه‌ چهارشنبه‌های کتاب با رویکرد ترویج ادبیات داستانی و برگزاری جلسات نقد و بررسی با رویکرد آموزشی برای مخاطبان و والدین با حضور نویسندگان و منتقدان شاخص فضای فرهنگی جامعه برگزار می‌شود. 

پری رضوی‌یام با کتابی برای کودکان با عنوان «دست‌های مادرانه»، به کتابخانه امیرکبیر در منطقه ۱ خواهد آمد. کتابخانه برادران اوقاف منطقه ۴، در فرهنگ‌سرای اشراق کتاب «خانه خاله»، از مجموعه‌ بازی با انگشت‌ها، سروده‌ مصطفی رحمان‌دوست با تصویرگری حسام‌الدین طباطبایی را معرفی خواهد کرد.
 
در کتابخانه فردوس منطقه ۵، «لالایی برای دختر مرده» اثر حمیدرضا شاه آبادی معرفی خواهد شد. اثری که علاوه بر دریافت چند جایزه و تقدیر داخلی در سال ۲۰۰۸ موفق شد به «لالایی برای دختر مرده» همچنین در سال ۲۰۰۸ به فهرست کتاب‌های خواندنی کتابخانه مونیخ (کلاغ سفید) وارد شود.

کتابخانه فرزانگان منطقه ۸، میهمان محمدرضا یوسفی است و این نویسنده با سابقه کشور، از کتاب «گرگ و ماه» و تجربه نویسندگی خودش خواهد گفت.

کتابخانه طلوع در منطقه ۱۵، کتاب «آخرین رؤیای فروغ»، اثر نویسنده پرکار و حرفه‌ای کشور، سیامک گلشیری را معرفی می‌کند.

کتابخانه شهر منطقه ۲۲، اثر ارزشمندی در حوزه تأثیر انقلاب اسلامی در شبه قاره هند با عنوان «فرزند کشمیر» اثر محمدعلی جعفری را با حضور تعدادی از چهره‌های شاخص جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را رونمایی می‌کند. 

کتابخانه معتمدنژاد فرهنگ‌سرای رسانه نیز کتاب «پیاده» اثر حمید بابایی، رمانی خواندنی در بستر رویدادهای سربازی را معرفی می‌کند.

جزئیات ساعت و محل اجرای برنامه‌های هفتمین اجرای چهارشنبه‌های کتاب به این شرح است. 

عنوان

ناشر

پدیدآور

ساعت اجرا

محل اجرا

دست‌های مادرانه

انتشارات نظری

پری رضوی یام

۱۸ - ۱۶

منطقه یک- سالن کنفرانس کتابخانه امیرکبیر

خانه خاله

کانون پرورش فکری

مصطفی رحماندوست

19-17

منطقه 4- فرهنگسرای اشراق

لالایی برای دختر مرده

افق

حمیدرضا شاه آبادی

19-17

منطقه 5- کتابخانه فردوس

گرگ و ماه

ویژه نشر

محمدرضا یوسفی

17-16

منطقه 8- کتابخانه فرزانگان

آخرین رویای فروغ

زاوش

سیامک گلشیری

18-16

منطقه 15-  کتابخانه طلوع

فرزند کشمیر

روایت فتح

محمدعلی جعفری

19-17

منطقه 22-  فرهنگسرای تهران

پیاده

مروارید

حمید بابایی

17-15

فرهنگسرای رسانه

نظر شما