پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۰۱
کد خبر: ۹۴۱۶۷
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
آیین اختتامیه جشنواره عکاسی از بناهای تاریخی شهر تهران با عنوان «طهران پیک» از سوی فرهنگ‌سرای شهر ۲۹ مردادماه در کاخ موزه گلستان برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین اختتامیه جشنواره عکاسی از بناهای تاریخی شهر تهران با عنوان «طهران پیک»  از سوی فرهنگ‌سرای شهر ۲۹ مردادماه در کاخ موزه گلستان برگزار شد.

این آیین با حضور امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علیرضا فاطمیان‌پور مدیر فرهنگی هنری منطقه۱۲، استادان بزرگ هنر عکاسی آرمان استپانیان، محمد ستاری، امیر علی جوادیان، کامران عدل و خانواده مرحوم استاد پاکزاد و مخاطبان علاقه‌مند به هنر عکاسی برگزار شد.

هدف جشنواره طهران پیک زنده کردن تهران قدیم است

در این آیین علیرضا فاطمیان‌پور رییس فرهنگ‌سرای شهر ضمن خیر مقدم به میهمانان و حاضران در این برنامه هدف از برگزاری این جشنواره را زنده کردن یاد و خاطره طهران قدیم ذکر کرد و افزود: زنده نگه داشتن فضا و  صفای طهران قدیم یکی از هدف‌های مهم  فرهنگی هنری این منطقه است که در  این راستا فرهنگ‌سرا طی فراخوانی از علاقه‌مندان دعوت کرد و به  لطف  خدا  امروز که روز اختتامیه این جشنواره است استقبال پرشور مردم نشان از اهمیت این برنامه می‌دهد.
 
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ ادامه داد: جشنواره عکاسی طهران پیک از اواخر اردیبهشت ماه با فراخوانی از سوی این منطقه آغاز شد و ۱۶ خرداد ماه نیز با حضور استادان افشین شاهرودی؛ مسعود زنده روح کرمانی و حسن غفاری داوری شد و  امروز نیز اختتامیه و اهدای جوایز به نفرات برتر برگزار می‌شود.
 
در ادامه برنامه بیانیه هیئت داوران این جشنواره قرائت شد و از نفرات برتر تجلیل شد.
 
در این مراسم به پاس یک عمر تلاش و زحمت استادکامران عدل و پاسداشت سال‌ها زحمت مرحوم استاد پاکزاد لوح تقدیری از سوی فرهنگ‌سرای شهر به استاد عدل و خانواده استاد پاکزاد اهدا شد. 

در بخش بعدی این مراسم نمایش خیمه شب بازی که از برنامه‌های مورد توجه و شاخص در  طهران  قدیم بوده به اجرا در آمد که با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد.
 
در  پایان مراسم به ۱۰ نفر  از  نفرات  برگزیده نیز  جوایزی به  رسم  یادبود  اهدا  شد.
 
این مراسم در محل کاخ موزه گلستان با هدف بازشناساندن این بنای تاریخی که قدمتی در حدود  ۴۴۲ سال دارد برگزار شد. 
 
از میان آثار راه یافته به اختتامیه نمایشگاهی در قالب نگار گذر در  این  اختتامیه در معرض دید قرار گرفت. 
آیین  اختتامیه جشنواره عکاسی باعنوان طهران پیک به  همت  فرهنگ سرای  شهر و با  هدف  شناخت و  معرفی حقایق نهفته در نشانه ها و  نمادهای فرهنگ اسلامی، بررسی سبک زندگی اسلامی در  بناهای  تاریخی ، بررسی نسبت مذهب و  معماری در قالب عکاسی از بناهای تاریخی شهر تهران ۲۹ مرداد ماه در کاخ موزه گلستان برگزار شد.
 
 برای کسب اطلاعات  بیشتر نیز می‌توانید با شماره  تلفن ۳۳۳۲۲۲۱۰ تماس بگیرید.

نظر شما