جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۷
کد خبر: ۹۴۱۸۳
|
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
تجلیل از حلقه‌های فامیلی برتر شهر تهران؛
آیین اختتامیه جشنواره «فامیل چتر خانواده» با معرفی و تجلیل از حلقه‌های فامیلی فعال و برتر شهر تهران پنجشنبه دوم شهریور در فرهنگ‌سرای رازی برگزار می‌شود.
اختتامیه جشنواره «فامیل چتر خانواده» برگزار می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین اختتامیه جشنواره «فامیل چتر خانواده» با حضور جمعی از مدیران سازمان فرهنگی هنری و حلقه‌های فامیلی، پنجشنبه ۲ شهریور با تجلیل از ۲۰ حلقه فامیلی برتر که بیشترین تلاش و فعالیت را در اجرای پروژه‌های مشترک فامیلی داشته‌اند و ارائه نمایشگاهی از دستاوردهای ۶۰ حلقه فامیلی در فرهنگ‌سرای رازی برگزار می‌شود. 
 
جشنواره «فامیل چتر خانواده» عنوان طرحی است که از فروردین ۹۶ به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۱ و فرهنگ‌سرای رازی با هدف تحکیم روابط خویشاوندی و توانمندسازی خانواده‌ها و حلقه‌های فامیلی اجرا شد. این طرح با شناسایی حلقه‌های فامیلی در منطقه ۱۱ تهران به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مناطق پایتخت با بافت فامیلی به نسبت سنتی شروع و طی آن ۶۰ حلقه فامیلی فعال شناسایی شد. پس از آن حلقه‌های فامیلی با همکاری تسهیلگران طرح برنامه‌های فرهنگی، هنری، مذهبی، علمی و اجتماعی متنوعی برگزار کردند.

طرح فامیل چتر خانواده این امکان را فراهم ساخت تا اعضای فامیل در فضای مشارکتی، مشورتی و همدلانه، پروژه‌های فرهنگی هنری، علمی، اجتماعی و ورزشی و.. را اجرا کنند. در این طرح از میان شهروندان مشارکت جو و فعال منطقه افرادی به عنوان تسهیلگر انتخاب شدند که پس آموزش‌های لازم، مامور مذاکره و معرفی طرح فامیل چتر خانواده به شهروندان شدند. در اجرای این طرح ۶۰ حلقه فامیلی شامل ۴۵۰ خانواده مشارکت کردند که دستاورد آن شکل‌گیری شبکه‌های سلولی و توانمند و آموزش دیده‌ در منطقه ۱۱ است که قابلیت اجرای بسیاری از طرح‌های فرهنگی و اجتماعی را دارد.
 
دور خوانی و اهدای کتاب به کودکان و نوجوانان فامیل، طبیعت‌ گردی و گردش تفریحی، پخش و نقد فیلم و کارگاه آموزشی با موضوع ساده زیستی، برگزاری جشن‌ها در اعیاد ملی و مذهبی، کارگاه‌های روانشناسی، جشن تولد پدربزرگ و مادر بزرگ ها، جز خوانی و مسابقات قرآن کریم، تجلیل از روزه اولی‌ها، مسابقات ورزشی، سفره صلوات و توزیع نذری، تجلیل از پدر و مادر شهدا، جمع آوری زباله و پاکسازی محیط زیست، نمازهای جماعت، مراسم نام گذاری کودکان تازه متولد شده، کمک به ایتام و نیازمندان، بازدید از آسایشگاه سالمندان، اجرای بازی‌های بومی و محلی، زیارت دسته جمعی، کارگاه تغذیه سالم، راه اندازی صندوق تعاونی فامیلی، دیدار با کودکان معلول جسمی و ذهنی در مراکز بهزیستی از جمله  برنامه‌هایی بود که حلقه های فامیلی در جشنواره «فامیل چتر خانواده» برگزار کردند.

همچنین دو کتاب راهنما و یک خودآموز مرجع خانواده برای اداره بهتر زندگی در سایه مشارکت با فامیل، تولید شده‌است که می‌تواند به عنوان الگو و شیوه‌نامه در اختیار تمامی مراکز فرهنگی شهر تهران و سایر شهرها برای اجرای طرح‌های مشابه در راستای احیای نظام خویشاوندی قرار گیرد.

آیین اختتامیه جشنواره «فامیل چتر خانواده» پنجشنبه دوم شهریور با حضور حلقه‌های فامیلی شرکت کننده در این طرح در سالن اجتماعات فرهنگ‌سرای رازی برگزار می‌شود.

نظر شما