پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۳۲
کد خبر: ۹۴۱۸۵
|
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
همزمان با فرا رسیدن سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در اول ذیحجه فرهنگ‌سراهای پایتخت برنامه‌های ویژه ای به مناسبت این روز برگزار می‌کنند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگسراها و مراکز فرهنگی هنری پایتخت با اجرای برنامه‌هایی ویژه سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در اول ذیحجه به استقبال این روز رفته اند.

اختتامیه طرح خانواده پایدار

اختتامیه طرح خانواده پایدار روز چهارشنبه یکم شهریور ماه ساعت ۱۷:۳۰ در فرهنگ‌سرای اشراق برگزار می‌شود و طی آن تعدادی از زوج‌های جوان از مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران که پنج سال از زندگی مشترکشان می‌گذرد، تقدیر می‌شوند. این زوج‌ها در برنامه‌ها و جلسات مشاوره سازمان فرهنگی هنری حضور داشته‌اند و در اردوهای ویژه «خانواده پایدار» نیز شرکت کرده‌اند. 

ویژه برنامه «بانوی آب و آیینه» در فرهنگ‌سرای کار و تعاون

زندگانی ساده، بی‌آلایش و پر محتوای معصومین (ع) می‌تواند الگوی مناسبی برای ازدواج، تربیت فرزندان و دیگر مباحث پیرامون زندگی ما باشد از این رو فرهنگسرای کار و تعاون، در سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) (روز ازدواج)، با هدف معرفی الگوهای مناسب و واقعی در زمینه ازدواج، و به منظور ترویج فرهنگ ازدواج آسان ویژه برنامه سالروز پیوند آسمانی «بانوی آب و آیینه» را برگزار می‌کند.

این ویژه برنامه درقالب مراسم تجلیل از ۲زوج جوان موفق سال اولی روز چهارشنبه اول شهریور ماه از ساعت ۲۱ تا ۲۳ بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد سید الشهدا(ع) برگزار می‌شود.

هم کفو و همتا بودن، قناعت و ساده زيستی، دوری از اشرافی‌گری و تجملات، سخت نگرفتن بر همدیگر، ملاک قراردادن معیارها و خصوصیات معنوی و دینی و اخلاقی، مهریه پایین، بنا کردن زندگی بر پایه محبت و عشق واقعی از روی شناخت، حجب و حیا از معیارهای انتخاب زوج‌های موفق است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت به نشانی خیابان دامپزشکی، بعد از استاد معین، نبش کوچه عزتی، مسجد سید الشهدا(ع) مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن:  ۶۶۰۲۹۰۶۰ فرهنگسرای کار و تعاون تماس بگیرند.

جشن پیوند آسمانی در کتابخانه بوستان نرگس

جشن پیوند آسمانی با حضور نوعروسان با هدف ترویج ازدواج آسان و شروع زندگی بانوان جوان با الگوگیری از زندگی بانوی آسمانی حضرت فاطمه زهرا(س) و ساده زیستی ایشان در کتابخانه بوستان نرگس برگزار می‌شود.

مشاوره در رابطه با تحکيم خانواده، اجرای موسیقی، دف نوازی همراه با مولودی خوانی و اهدا هدایای فرهنگی به زوج‌های جوانی که در این ایام زندگی مشترک خود را آغاز کرده اند از جمله برنامه‌های این جشن است.

ویژه برنامه پیوند آسمانی چهارشنبه اول شهریورماه ساعت ۱۱ در کتابخانه بوستان نرگس منطقه ۱۸ میزبان بانوان جوان است.

پیوند مهر و ماه در مجتمع فرهنگی هنری حکیمیه

برنامه پیوند مهر و ماه با هدف شناخت و تعمیق شهروندان از الگوهای دینی روز چهارشنبه یکم شهریور ماه ساعت ۱۰ در مجتمع فرهنگی هنری حکیمیه برگزار می‌شود.

این برنامه شامل آیتم‌هایی نظیر: سخنرانی در مورد سبک زندگی اسلامی –ایرانی، خصوصیات اخلاقی یک فرد مومن و...، مولودی خوانی، مسابقه مذهبی از زندگینامه حضرت زهرا (س) است.

علاقه‌مندان به شرکت در این برنامه معنوی می‌توانند به نشانی: شهرک حکیمیه، بلوار نور، بوستان نور، مجتمع فرهنگی هنری حکیمیه مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن: ۷۷۰۰۷۷۱۰ تماس بگیرند.

نورانی ترین پیوند در خانه فرهنگ صدف

خانه فرهنگ صدف همزمان با جشنواره تابستانی تهران و فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها برنامه نورانی‌ترین پیوند را برگزار می‌کند.

برنامه نورانی‌ترین پیوند با هدف گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی روز چهار شنبه یکم شهریور ماه ساعت ۱۸ در خانه فرهنگ صدف برگزار می‌شود.

در این برنامه به سبک زندگی اسلامی و ساده پرداخته می‌شود. مولودی خوانی، مسابقه و... از دیگر بخش‌های این برنامه است.

علاقه‌مندان به شرکت در این برنامه معنوی می‌توانند به نشانی: پاسداران، انتهای گلستان پنجم، بوستان صدف، خانه فرهنگ صدف مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۲۲۹۵۵۵۶۶ تماس بگیرند.

« کلبه آرامش »؛ نشستی با رویکرد شناخت زوجین از یکدیگر

همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)، و با توجه به نقش و اهمیت خانواده در تعالیم دینی و آموزه‌های فرهنگی، نشست «کلبه آرامش» چهارشنبه اول شهریورماه ساعت ۱۶ با حضور دکتر «محمد اسماعیل دیده بان» در خانه فرهنگ فرشته آزادی برگزار می‌شود. 

در نشست «کلبه آرامش» مطالبی چون شناخت و معرفت زوجین از یکدیگر که منتج به آرامش می‌شود و می‌توانند الگویی از رحمت، مودت و تسکین را برای مخاطبان ارائه دهد توسط دکتر محمد اسماعیل دیده بان مشاور و سخنران حوزه خانواده و رسانه و فعال برنامه‌های خانواده محور تبیین می‌شود.
 
خانه فرهنگ فرشته آزادی در بزرگراه شهید محلاتی، خیابان دهم فروردین، بلوار پاسدار گمنام واقع است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۱۹۲۱۶۷ تماس بگیرند. 

نظر شما