سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۷
کد خبر: ۹۴۲۰۴
|
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
همزمان با گرامیداشت روز ازدواج در فرهنگ‌سرای اشراق
آیین پایانی ویژه برنامه‌های خانواده پایدار با تقدیر از برگزارکنندگان این طرح در سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) در فرهنگ‌سرای اشراق برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین پایانی ویژه برنامه‌های خانواده پایدار با حضور محمود صلاحی رییس و حجت الاسلام حسن ناصری پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از مدیران فرهنگی هنری مناطق و  زوج‌های جوان  مناطق ۲۲ گانه که پنج سال از زندگی مشترکشان می‌گذرد، در فرهنگ‌سرای اشراق برگزار شد.

در ابتدای این آیین حجت الاسلام حسن ناصری پور پس از تبریک و تهنیت به مناسبت سالروز ازدواج آسمانی امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) گفت: مسئولیت اصلی این برنامه به عهده مدیر فرهنگی هنری منطقه ۶ بود و معاونت فرهنگی نیز در کنار ایشان همراه بود. در تابستان امسال جشنواره تابستانی با شعار «زندگی آموختنی است» است شکل گرفت. این شعار شعاری بود که سال‌ها برای موضوعات آموزشی سازمان فرهنگی هنری در نظر گرفته شده بود. اما امسال به عنوان شعار محوری در فصل تابستان مد نظر قرار گرفت.

وی افزود: جامعه هدف برنامه‌های جشنواره تابستانی زوج‌هایی با ۵ سال زندگی مشترک شدند و در برنامه‌هایی همچون خانواده پایدار، آب و آیینه و برنامه‌های مشاوره به ایشان توجه شد. موضوع همه این برنامه‌ها بحث و شناخت است. بر اساس آمار اطلاعات و پژوهش‌ها شاهدیم که یکی از معضلات مهم جامعه مشکلات خانواده‌هاست که باید برای تحکیم آن‌ها تلاش شود. 

برترین‌های طرح «خانواده پایدار» تجلیل شدند

ناصری‌پور در توضیح طرح خانواده پایدار گفت: این طرح در ۲۲ منطقه برگزار شد و در هر کدام از مراکز ۵ جلسه کارگاهی در طی دو ماه ۴ هزار و ۵۳۶ نفر در این کلاس‌ها شرکت کردند و از استادان خوب و تراز اول روانشناسی برای این جلسات بهره گرفتیم. خوشبختانه رضایتمندی بسیار بالایی اتفاق افتاد. زوج‌های محترم به مدت یکسال می‌توانند از برنامه‌های مختلف مراکز ما استفاده کنند.
 
برترین‌های طرح «خانواده پایدار» تجلیل شدند

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری با تشکر از بهنام خادم مدیر فرهنگی هنری منطقه ۶ و دیگر اعضای ستاد سبک زندگی و مدیران دیگر مناطق بیان کرد: اساساً در برنامه‌های مربوط به زوج‌های جوان استقبال خوبی صورت می‌گیرد. سازمان فرهنگی هنری نیز باید خود را تقویت کند تا ضعف‌های خود را از بین ببرد. امیدوارم که بتوانیم این طرح را ادامه دهیم تا زوج‌های جوان بیشتر از موضوع شناخت و محبتی که منجر به آرامش زندگی می‌شود، بهره ببرند.

محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز پس از تبریک روز ازدواج بیان کرد: سازمان فرهنگی هنری به همت معاونت فرهنگی و دیگر روسای فرهنگی هنری مناطق و فرهنگسراها برنامه‌های مختلفی با موضوعات مربوط به خانواده پایدار برگزار کرد و با یک نگاه جدید و جدی به این موضوع پرداخت. در واقع بهترین بستر انجام کارهای فرهنگی و هنری و علمی در یک کلام خانواده است. 

برترین‌های طرح «خانواده پایدار» تجلیل شدند

وی افزود: از راه‌های حفظ بنیاد خانواده ابراز علاقه به همدیگر، درک موقعیت همدیگر، سیر نشدن از هم و احترام به یکدیگر است. وقتی این‌ها کنار هم شکل گرفت رشد فضائل برای فرزندان و در خانواده‌ها آسان می‌شود. نقطه خطر در آنجا آغاز می‌شود که هر فرزندی در هر سطح سنی بخواهد نیاز عاطفی‌اش را خارج از خانه برآورد. اعتقاد قلبی ما و تجربه همه بزرگان این است که نهاد خانواده مهم‌ترین نهاد در عالم اسلام و انسانیت است که هنوز همانند آن شکل نگرفته است. آرامشی که در یک خانواده اصیل و درست شکل می‌گیرد در هیچ جای دیگر شکل نمی‌گیرد. تاکید اسلام نیز همواره روی خانواده است. نص صریح قرآن این است که در شکل گیری خانواده سکون و آرامش قلبی با ازدواج و پیوند آسمانی برقرار می‌شود. مراکز آموزش و پرورش و روانشناسی و مشاوره‌ای اگر در مسیر درست حرکت کنند می‌توانند این پیوندهای عمیق‌تر و ماندگارتر را برقرار کند.

صلاحی با تشکر از کسانی که در این برنامه‌ها شرکت کردند گفت: امیدوارم روزی بیاید که همه فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ میزبان خانواده‌ها باشند. روزی درِ همه آمفی تئاترها و سازمان‌ها باز باشد و خانواده‌ها از آن استفاده کنند. هر چقدر ما در مسیر خانواده پایدار هزینه کنیم جلو هزینه‌های تلخ جدایی‌ها و مشکلات را گرفته‌ایم. همینطور هر چقدر برای تربیت فرزندان هزینه کنیم سرمایه گذاری است.

در ادامه رییس سازمان فرهنگی هنری به نقش و ارزش زنان، مادران، همسران و دختران پرداخت و گفت: ممکن نیست ما بتوانیم از عهده تشکر از مادران و همسرانمان بربیاییم. مادر در خلقت من و شما به کمک آفرینش و هستی و جهان خلقت می‌آید و باید همواره قدردان زحمات ایشان باشیم.

در پایان این آیین از مسئولان برگزاری طرح خانواده پایدار در مناطق ۲۲ گانه تقدیر شد و از افراد برتر این طرح همچون نوری زاده مدیر مجتمع شهید رحیمی برای برترین اجرا، جلال اسعدی معاون آفرینش و اجرای منطقه ۲۱ برای بیشترین مشارکت و بهترین انعکاس، سید علی میر غیاثی برای تدوین محتوای برتر و فائزه جعفری به عنوان مدرس برتر تقدیر شد.
مطالب مرتبط
نظر شما