پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۳
کد خبر: ۹۴۲۲۲
|
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
حکایت «مرد بقال و طوطی» از قصه های شیرین «مثنوی معنوی» برای ایجاد علاقه به کتابخوانی در کودکان، هفته اول شهریورماه در مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۴ خوانده می شود.
«مرد بقال و طوطی» حکایتی خواندنی از مثنوی برای کودکانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به منظور غنی سازی اوقات فراغت کودکان درفصل تابستان و ایجاد علاقه به کتاب و کتابخوانی در کودکان، حکایت «مرد بقال و طوطی» از قصه‌های شیرین «مثنوی معنوی» در قالب برنامه «دوستی با کتاب» از۴ تا ۸ شهریور ، هر روز در یکی از خانه‌های فرهنگ منطقه ۱۴ معرفی و خوانش می‌شود.

 در این کارگاه‌ها علاوه بر معرفی کتاب قصه‌های مثنوی مولوی و خوانش داستان و شیوه صحیح کتاب‌خوانی نیز به کودکان و نوجوانان آموزش و خوانش داستان شنبه در خانه فرهنگ شکوفه، یکشنبه در خانه فرهنگ شهید اندرزگو، دوشنبه در خانه قرآن، سه شنبه در خانه های فرهنگ فرشته آزادی و زیتون و چهارشنبه در خانه فرهنگ ابوذر انجام می‌شود. 

داستان «مرد بقال و طوطی»، قصه طوطی زیرک و باهوش بقالی است که با شیرین زبانی موجب رونق کسب و کار بقال شده، روزی در نبود بقال طوطی میان شیشه های روغن و سرکه و.... می چرخد و به شیشه روغن برخورد کرده و آن را به زمین می اندازد و می شکند. بقال قصه پس از بازگشت خشمگین شده، بر سر طوطی می زند و طوطی کچل و لال شده و پس از مدتی کسب و کار بقال از رونق می افتد و ...

جلد اول کتاب قصه‌های شیرین « مثنوی مولوی » بازنویسی جعفر ابراهیمی (شاهد)، شامل ۲۸ حکایت در ۱۵۹ صفحه و در قطع وزیری توسط انتشارات پیدایش منتشر شده‌است. 

نظر شما