پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۷
کد خبر: ۹۴۲۴۱
|
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
کانون‌های سینمایی تهران را بشناسید
۱۱ کانون سینمایی در فرهنگ‌سراهای پایتخت میزبان علاقه‌مندان به سینما هستند.
کانون‌های سینمایی فرهنگ‌سرا برای دوست‌داران هنر هفتمبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کانون‌های سینمایی فرهنگ‌سراها، به عنوان یک پاتوق فرهنگی ــ هنری با نمایش و بررسی فیلم‌ها و انیمیشن‌های سینمایی، میزبان علاقه‌مندان هستند. شما هم می‌توانید با حضور در فرهنگ‌سراهای تهران و شرکت در برنامه‌های نمایش و نقد و بررسی فیلم هر هفته با یکی از آثار روز سینمای ایران و جهان آشنا شوید.

باشگاه فیلم تهران

یکی از قدیمی‌ترین کانون‌های فیلم فرهنگ‌سراها، باشگاه فیلم تهران در فرهنگ‌سرای ارسباران است. این کانون با مدیریت «کوروش جاهد» منتقد سینما به نمایش و بررسی فیلم‌های روز سینمای ایران با حضور عوامل می‌پردازد. چهارصد و چهل و چهارمین نشست این کانون این هفته با نمایش فیلم «بیست و یک روز بعد» برگزار شد.

علاقه‌مندان به عضویت در این کانون می‌توانند به فرهنگ‌سرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

 سینما اندیشه

چندین کانون فیلم تاکنون در فرهنگ‌سرای اندیشه تشکیل شده که البته چندان دنباله‌دار نبودند از «سینما نوستالژی» که به نمایش و بررسی فیلم‌های به یادماندنی سینما می‌پرداخت تا «سینما فرهنگ»؛ ولی کانون فیلم «سینما اندیشه» به مدیریت «محمدرضا مقدسیان» یک هفته درمیان سه‌شنبه‌ها با نمایش فیلم‌های روز دنیا و نقد و بررسی آن‌ها با حضور منتقدان شناخته شده با استقبال ویژه‌ای روبه‌رو شده است. نوزدهمین نشست این باشگاه هفته گذشته با نقد و بررسی فیلم سینمایی «اسنودن» با حضور اکبر نبوی برگزار شد. 

علاقه‌مندان برای حضور در نشست‌های این کانون می‌توانند به فرهنگ‌سرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه مراجعه کنند.

روانشناسی و سینما

نشست روانشناسی و سینمای فرهنگ‌سرای رسانه هر یکشنبه با نمایش یک فیلم سینمایی با ساختار روان‌شناسانه میزبان علاقه‌مندان به این گونه از فیلم‌هاست. تازه‌ترین نشست این کانون یکشنبه با موضوع «اضطراب و خلاقیت» و با نمایش فیلم «کپی بتهوون» و با حضور سعید هاشم‌زاده و محمدرضا مقدسیان برگزار شد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این کانون می‌توانند به فرهنگ‌سرای رسانه واقع در خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا مراجعه کنند.

باشگاه انیمیشن شهر
باشگاه انیمیشن شهر با شعار «دوشنبه‌های انیمیشن» تا کنون در ۸۷ دوشنبه میزبان علاقه‌مندان بوده است. این کانون که ابتدا در فرهنگ‌سرای رسانه شکل گرفت، این روزها در پردیس سینمایی ملت دنبال می‌شود. محمدرضا مقدسیان و یک منتقد مهمان دوشنبه‌ها به تحلیل و واکاوی یک اثر انیمیشنی می‌پردازند. 

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند دوشنبه‌ها ساعت ١٨ به سالن پنج پرديس سينمايي ملت مراجعه کنند.

باشگاه فیلم ایران زمین
باشگاه فیلم ایران زمین فرهنگ‌سرای ابن‌سینا یک هفته در میان دوشنبه‌ها با بررسی آثار سینمایی ایرانی و بین‌المللی و با حضور کورش جاهد منتقد سینما برگزار می‌شود. 

علاقه‌مندان برای عضویت در این کانون می‌توانند به فرهنگ‌سرای ابن‌سینا واقع در شهرک غرب، فاز یک خیابان ایران زمین شمالی مراجعه کنند. 

کانون فیلم سکانس
کانون فیلم فرهنگ‌سرای فردوس با عنوان «سکانس» تاکنون ۸۴ نوبت به نمایش و بررسی آثار سینمای ایران با حضور عوامل پرداخته است. این کانون دوشنبه‌های یک هفته در میان ساعت ۱۹ در فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهار راه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند.

کانون سینمایی خط سوم
کانون فیلم فرهنگ‌سرای ملل با عنوان «خط سوم» تاکنون با برگزاری ۱۹۳ نشست به بررسی فیلم‌های روز سینما پرداخته است. این نشست‌ها چهارشنبه‌ها یک هفته در میان در سالن آمفی تیاتر این فرهنگ‌سرا واقع در بزرگراه صدر، خیابان قیطریه، بوستان قیطریه برگزار می‌شود.

کانون فیلم سینما ۶
کانون فیلم فرهنگ‌سرای سرو با عنوان «سینما ۶» سه‌شنبه هر ماه با نمایش و بررسی یک فیلم سینمایی و یک فیلم کوتاه میزبان علاقه‌مندان است. این کانون سه‌شنبه‌ها ساعت ۱۷ در فرهنگسرای سرو واقع در خیابان ولی عصر(عج)، ضلع شمالی بوستان ساعی، کوی ساعی یکم میزبان علاقه‌مندان به سینماست.

کانون فیلم قاب نو
کانون فیلم فرهنگ‌سرای شفق با عنوان «قاب نو» یکشنبه‌ اول هر ماه به بررسی جامعه‌شناختی آثار سینمایی باحضور چهره‌های مطرح این حوزه می‌پردازد.

فرهنگ‌سرای شفق در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی، خیابان ۲۱، بوستان شفق واقع شده است.

کانون فیلم فرهنگ‌سرای امید

کانون فیلم فرهنگ‌سرای امید چهارشنبه‌های هر هفته فیلم‌های سینمای ایران را نمایش داده و مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.‌ دوستداران هنر برای حضور در این نشست می‌تواند به نشانی خیابان ۱۷ شهریور، خیابان خشکبارچی، پارک خیام، فرهنگ‌سرای امید مراجعه کنند. 

باشگاه مستند
باشگاه مستند فرهنگ‌سرای گلستان از تیرماه امسال همزمان با نمایش و بررسی اثر برگزیده سینمای مستند امسال «آوانتاژ» کاری از محمد کارت آغاز به کار کرد. نشست‌های این کانون یک هفته در میان چهارشنبه‌ها با حضور عوامل به نمایش و بررسی آثار مطرح مستند ایران می‌پردازد.

حضور برای شهروندان در این برنامه آزاد و رایگان است و علاقه‌مندان می‌توانند به فرهنگ‌سرای گلستان واقع در نارمک، خیابان گلستان، پایین‌تر از میدان هلال احمر مراجعه کنند.
نظر شما