شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۵
کد خبر: ۹۴۲۶۷
|
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
نمایشگاه «نگاه اول» با ۳۸ اثر نقاشی از یعقوب عمامه پیچ، علیرضا حسینی صدر، الناز پیوندی، پروانه توضیحی، سوسن گلزاری و فاطمه جباری روز جمعه ۱۰ شهریور در نگارخانه لاله گشایش می‌یابد.
«نگاه اول»؛ دومین نمایشگاه یعقوب عمامه پیچ در نگارخانه لالهبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نگارخانه لاله میزبان نمایشگاهی با عنوان «نگاه اول» با ۳۸ اثر نقاشی از یعقوب عمامه پیچ، علیرضا حسینی صدر، الناز پیوندی،  پروانه توضیحی، سوسن گلزاری و فاطمه جباری می‌شود.

در یادداشت این نمایشگاه آمده است: 

«دیدن پیش از کلمات رخ می‌دهد. کودک می‌نگرد و می‌شناسد قبل از آنکه بتواند سخن بگوید» جان برجر

نگاه اول پیش از تقلیدِ مدل و الگو قراراست فرصتی باشد برای مشاهده  و دوباره دیدن. در نگاه اول سابقه، تجربه و شناخته شده بودن اهمیتی ندارد و بنا، بر تفکر، احساس، لحن و ویژگی‌های شخصی است اگر چه دست یافتن به شخصیت هنری به زمان زیادی نیاز دارد اما به هر حال در نگاه اول امکان کشف و هدایت اولین جرقه‌های هنری پیدا می‌شود.

نگاه اول یعنی در نقاشی می‌توان قبل از یاد گرفتن دستور زبان گریه کرد لبخند زد نگاه کرد یا چیزی نگفت.

این نمایشگاه فارغ از مسائلی همچون شهرت و سابقه هنرمندان است و آن‌ها را با نگاهی نو به طبیعت و جهان پیرامون گرد هم آورده و سعی در نشان دادن تلاش‌ها و به اشتراک گذاشتن تجربیاتی تازه از هریک در راه یافتن فضای هنری شخصی دارد.

نمایشگاه از تاریخ ۱۱ تا ۲۸ شهریور، روزهای عادی از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۹ پنجشنبه تا ساعت ۱۶ به جز روزهای تعطیل ادامه خواهد داشت.

نگارخانه لاله در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله قرار دارد و شماره تلفن: ۸۸۹۶۰۴۹۲ آماده پاسخگویی به مخاطبان است.

نظر شما