به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ بهزاد تیمورپور، رييس فرهنگسرای رسانه با اشاره به جایگاه و کارکرد رسانه و شبكههای اجتماعي در دنیای امروز گفت: امروزه یکی از عواملی که باعث تحکیم ارتباط خانوادگی و پایداری کانون خانواده میشود رسانهها هستند و از طرفی همین رسانهها میتوانند عاملی برای سست کردن بنیان خانوادهها باشند.
وی افزود: امروزه به علت تغییر سبک زندگی و افزایش وسایل ارتباطی، رسانهها سهم قابل توجهی از اوقاعت فراغت خانوادهها را به خود اختصاص دادهاند. رسانهای که دارای ابعاد مثبت و منفی فراوانی است و اگر راهنما و سواد استفاده از این گونه وسایل نباشد، تأثیرات مخربی درشخصیت افراد جامعه برجای میگذارد.
رييس فرهنگ سرای رسانه و شبکههای اجتماعی با تاکید بر اینکه خانوادهها با استفاده درست از فضای مجازی میتوانند مهارتهای خود در زندگی را افزايش دهند، ادامه داد: از این نگاه خانواده میتواند با استفاده صحیح از فضای مجازی آگاهیهای خود را افزايش دهد و پیرامون مسائلی که در فضای حقیقی یا غیر رسانهای قابل تجربه نيست تجربه کسب کنند.
تیمورپور بیان کرد: بر همین اساس فرهنگسرای رسانه و شبکههای اجتماعی برای اولین بار در کشور با هدف ارائه یک نمونه محصول مناسب برای خانواده از میان محصولات تولید شده در خارج و داخل کشور، بستههای سواد رسانهای را به سبد خرید خانوادهها اضافه خواهد کرد.
وی بیان کرد: این بستهها شامل كتاب ،سی دیهای آموزشی، فیلم، بروشور، کارتون، اینفوگرافیک، موشن گرافیک، انیمیشن و امثال این موارد است. طی برنامهریزیهای انجام شده این بستهها از اول ابان در فروشگاههای زیر نظر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سایر فروشگاههای معتبر برای خانوادهها توزیع خواهد شد.
رييس فرهنگسرای رسانه و شبکههای اجتماعی با بیان اینکه این بستهها با تخفیفهای ویژه، برای تمامی گروهای سنی تولید شدهاند، افزود: در این طرح برای تمامی کسانی که این بستهها را تهیه میکنند قرعه کشی بزرگی نیز در نظر گرفتهایم.
تیمورپور با دعوت از فعالان عرصه سواد رسانهای گفت: در این جریان از تمامی موسسات، سازمانها، اشخاص حقیقی و حقوقی برای ارائه آثار خود در این سبد دعوت بهعمل میآوریم.