سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۸
کد خبر: ۹۴۲۸۹
|
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
سومین خانه فرهنگ مشارکتی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در منطقه ۲۱ با عنوان «رهام» چهارشنبه هشتم شهریور ماه افتتاح شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید احمد موسوی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۱ در مراسم افتتاح خانه فرهنگ مشارکتی رهام در روز چهارشنبه هشتم شهریور ماه گفت: احداث خانه فرهنگ‌های مشارکتی و واگذاری کار فرهنگی به علاقه‌مندان واجد شرایط فرصتی برای ورود بخش خصوصی به فعالیت‌های فرهنگی است. قطعاً با توجه به افزایش جمعیت کلان‌شهر تهران و لزوم مدیریت درست منابع مالی بر مبنای شعار محوری اقتصاد مقاومتی، تعداد مراکز فرهنگی شهر تهران کفاف نیازهای مردم را نمی‌دهد و از سویی نیازهای فرهنگی مردم بیش از توان سازمان است و به همین دلیل تشکیل خانه‌های فرهنگ مشارکتی راهی برای جبران این کمبود است.

وی افزود: فعالیت این خانه فرهنگ‌ها نیز به گونه‌ای است که مجوز فعالیت خود را از سازمان فرهنگی هنری می‌گیرند و با عنوان زیرمجموعه‌ای از این سازمان فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند و نظارت مستقیم بر فعالیت‌های آنان بر عهده مدیریت منطقه خواهد بود.
 
موسوی با برشمردن این نکته که منطقه ۲۱ به خاطر ویژگی صنعتی و مسکونی بودن ظرفیت تأسیس چندین مرکز مشارکتی را دارد، افزود: کسانی که تمایل به احداث مراکز فرهنگی مشارکتی هستند، افرادی با رویکرد کار فرهنگی و نه تجاری هستند و یکی از شرایط اعطای مجوز برای تشکیل خانه فرهنگ مشارکتی سابقه فعالیت در حوزه فرهنگ است. مطمئناً این مراکز محل امنی برای حضور خانواده‌ها خواهند بود و تنها تفاوتشان با خانه‌های فرهنگ شهرداری، منبع تأمین بودجه است که آن را از طریق درآمدشان تأمین می‌کنند.
 
وی ادامه داد: تا کنون سه مرکز مشارکتی در منطقه ۲۱ مجوز شروع کار گرفته‌اند و برخی از آنها سال دوم فعالیتشان را پشت سر می‌گذارند و تعدادی دیگر نیز در آینده‌ای نزدیک فعال می‌شوند. خانه فرهنگ مشارکتی ایرانیان و خانه کودک فرشته‌های مهربان دو خانه فرهنگ مشارکتی هستند که قبل از خانه فرهنگ مشارکتی رهام آغاز به کار کرده‌اند.
 
خانه فرهنگ مشارکتی رهام در بلوار اصلی تهرانسر، نبش خیابان نوزدهم و با شماره تلفن ۴۴۵۳۰۲۱۱ واقع شده است. این مرکز به یک کافه کتاب مجهز است و از مهم‌ترین فعالیت‌هایش می‌توان به برپایی دوره‌های مختلف آموزشی، برگزاری کارگاه‌های آموزش شهروندی، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری، آموزش رایانه، زبان انگلیسی، صنایع دستی، هنرهای خانگی، علوم قرآنی، هنرهای تجسمی، برگزاری نشست‌های علمی، ادبی، هنری، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری، موسیقی و... اجرای ویژه‌برنامه‌های مناسبتی (مذهبی و ملی)، هنرهای کودک و ارائه خدمات خانه‌های کودک با بهره‌گیری از استادان و مربیان مجرب اشاره کرد.
نظر شما