پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۱۶
کد خبر: ۹۴۲۹۳
|
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
بازدید از موسسه بین‌المللی یاران صلوات و آتلیه سعید آزادی و دیدار با جلیل فرجاد و نادر نادرپور در یکصد و ششمین چهارشنبه هنر با حضور رییس و معاون هنری سازمان فرهنگی هنری صورت گرفت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی رییس  و امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در قالب ویژه برنامه چهارشنبه‌های هنر به بازدید از موسسه یاران صلوات و دیدار با فاطمه نامور مدیر موسسه پرداختند. 

یکصد و ششمین چهارشنبه هنر برگزار شد

نامور در این دیدار از ایده برگزاری جشن بزرگ ولادت پیامبر اکرم(ص) سخن گفت و افزود: مسیحیت سال نوی خود را بر اساس میلاد پیامبر خود بنا کرده‌اند و این روز را به یک برند بین‌المللی تبدیل کرده‌اند، اما در ایران اگر این روز، تعطیل رسمی نباشد، کمتر کسی متوجه می‌شود که این روز چه روز مهمی است. 

مدیر موسسه یاران صلوات اضافه کرد: اسلام یک نماد دارد و آن پیامبر است و یک شعار، که آن صلوات بر محمد(ص) و آل اوست. ما برای این نماد و این شعار چه کرده‌ایم؟

محمود صلاحی در این دیدار گفت: صلوات در دین ما نشانه صلح است. چرا که در این شعار ما درود می‌فرستیم بر پیامبری که او را ندیده‌ایم و بر آل او که آنها را نیز ندیده‌ایم. این مهم‌ترین آیین ماست، خیر خواستن برای همه. اگر ما هم در زندگی به نقطه‌ای رسیدیم که برای همه در هرکجا خیر خواستیم، یعنی این شعار در زندگی ما تحقق یافته است.

یکصد و ششمین چهارشنبه هنر برگزار شد

دیدار دیگر این روز در آتلیه شخصی «سعید آزادی» برگزار شد. آزادی که چندی پیش میهمان چهارشنبه هنر بود، در این بازدید عکس‌های مجموعه شخصی خود را برای رییس و معاون هنری سازمان فرهنگی هنری به نمایش گذاشت.

سعید آزادی از هنرمندان عکاسی است که آثار حرفه‌ای و کم‌یابی از بناهای تاریخی و هنری و مناظر بدیع از ایران در مجموعه آثارش دیده می‌شود.

یکصد و ششمین چهارشنبه هنر برگزار شد

آخرین دیدار امروز با حضور جلیل فرجاد بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون و نادر نادرپور کارگردان برگزار شد. 

این گروه که چندی پیش نماش کمدی «کله پوک‌ها» را روی صحنه پردیس تئاتر تهران داشتند در این دیدار درباره ویژگی‌های این مرکز تازه تاسیس و راه‌های جذب مخاطب سخن گفتند.

«چهارشنبه‌های هنر» دیدار هنرمندان برجسته کشور با محمود صلاحی و امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، چهارشنبه هر هفته برگزار می‌شود.
نظر شما