جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۹
کد خبر: ۹۴۳۰۸
|
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با برگزاری طرح «پارک آموزش و کتاب کودک» فضایی شاد و آموزشی پویا را در مناطق ۲۲گانه شهر تهران، برای کودکان ۴تا۷ سال ایجاد می‌کند.
آموزشی متفاوت در «پارک آموزش و کتاب کودک»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پارک آموزش و کتاب کودک برای کودکان ۴تا۷ سال با محوریت پرورش تفکر خلاق و انتقادی، روحیه جستجوگری، توان پرسشگری، روحیه مشارکت‌جویی و همچنین زمینه‌سازی برای کشف استعدادها طراحی شده است.

رویا فتحی، رییس مرکز آموزش، گفت: در این طرح کودکان طی دوره‌ای سه ساله، از چهار تا هفت سالگی، با حضور در مراکز «پارک آموزش و کتاب کودک» به شکل پیوسته مفاهیم مورد نیاز زندگی اجتماعی را در محیطی شاد و سالم فراخواهند گرفت و از جنبه‌های مختلف رشدی، به آمادگی لازم و مطلوب می‌رسند.

وی افزود: کودکان به شیوه آموزش فعال و در کنار تسهیلگران (مربی) به صورت گروه‌های مباحثه‌ای، آموزشی، طراحی و ارزشیابی به یادگیري مهارت‌های مختلف آموزشی اجتماعی می‌پردازند. موضوعی که این روش را با سایر روش‌های «یادگیری»، «یاددهی» متمایز می‌کند، بهبود درک و فهم و مهارت‌های شناختی کودکان در موضوعاتی است که مطرح می‌شود.

فتحی گفت: افزایش مهارت در تعامل اجتماعی و احترام به خرده‌ فرهنگ‌های موجود در جامعه، در فرايند چنين آموزشی، مهارت‌هاي شناختي و اجتماعي کودکان را تقويت می‌کند و نگرش مثبتي را نسبت به باورها و اعتقادات و خرده فرهنگ‌ها به آنان ارائه می‌دهد.

رییس مرکز آموزش افزود: تربیت کودک در تراز انقلاب اسلامی که مفاهیم اولیه آن شاکر و مهربان بودن، خوب نگاه کردن، خوب حس کردن و توجه همه جانبه به آفرینش خداوند مهربان داشتن، یکی از اولویت‌های آموزشی این طرح است تا کودکان بتواند با خود، خانواده و جامعه و در نهایت خداوند متعال ارتباط خوبی داشته باشند.

وی در پایان؛ پرورش روحیه خداجویی، انقلابی‌گرایی و ایران دوستی، خلاقیت و نوآوری، تقویت هوش معنوی در کودکان، آموزش مهارت‌های اجتماعی، عملی مورد نیاز در زندگی و روابط فردی، اجتماعی، نهادینه‌سازی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تاثیر آن در زندگی فردی کودکان، تقویت مهارت جرأت ورزی و قدرت نه گفتن، ارتقای توانمندی و توانایی‌های ذاتی و خودشناسی، آشنایی با محیط زندگی، طبیعت و دیگر نعمت های خداوند و حکمت وجودی آن، شناخت ویژگی‌های شهروند مسئولیت پذیر و عادل، شناخت شخصیت‌های مهم و تاریخی کشور و تقویت روحیه مشارکت جویی و کار تیمی را از اهداف این طرح برشمرد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی: خیابان کریم خان زند، بعد از تقاطع حافظ، نبش کوچه شهید گلابی، پلاک 195 ، طبقه پنجم مراجعه کنند یا با شماره تلفن 88909515 تماس بگیرند.
نظر شما