جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۰
کد خبر: ۹۴۳۲۰
|
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
تعدادی از موزه‌داران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از موزه موسیقی و موزه سینما بازدید کردند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شهرام بابایی مدیر هنرهای تجسمی و امور موزه‌های سازمان فرهنگی هنری و رؤسا و کارشناسان موزه هنرهای دینی امام علی(ع)، موزه دکتر سندوزی، موزه بازار، باغ موزه هنر ایرانی، خانه موزه‌های شهید بهشتی، مطهری و شریعتی از موزه موسیقی و موزه سینما بازدید کردند.

شهرام بابایی مدیر هنرهای تجسمی و امور موزه‌های سازمان فرهنگی هنری درباره هدف اصلی این بازدید گفت: اگر این استدلال را بپذیریم موزه‌ها به عنوان مراکز آموزشی عملکرد و مکانیزم قابل توجهی خواهند داشت و می‌توانند نقش بسیار مهمی در معرفی تجارب فکری، فرهنگی، هنری و القا و انتقال احساس، بینش و اندیشه ایفا کند؛ آن وقت است که بازدید از یک موزه می‌تواند از شناخت بیشتر ما از وضعیت موزه‌ها در بخش‌های تجربه های فنی، تکنیکی، عملی، نوع چیدمان، نورپردازی، شناسنامه‌دار کردن آثار و در نهایت اضافه کردن به دانش موزه داری به ما کمک کنند. از این منظر است که می‌بایست برنامه‌ریزی لازم، برای برقراری ارتباط بهتر بین مخاطبان و موزه‌ها ایجاد شود و ارزش‌های علمی و فرهنگی آثار موزه‌ها به شکل مناسبی منعکس شود.

بازدید موزه‌داران سازمان فرهنگی هنری از موزه‌های تهران
وی ادامه داد: بازدید از این موزه‌ها و همچنین موزه‌های دیگر دید بهتری به موزه‌داران نسبت به مکان فعالیتشان می‌دهد تا نقاط ضعف خود را بهبود بخشند.

به گفته بابایی پیش از این بازدید از موزه ملک و موزه هنرهای معاصر، تهران، موزه آبگینه از سوی رؤسا و کارشناسان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران انجام شده بود و بازدید از موزه‌ها به منظور ارتقای سطح کیفیت موزه‌داری ادامه خواهد داشت. کارشناسان موزه‌ها و خانه موزه‌ها نیز موظف هستند دیدگاه و برداشت خود از هر بازدید را در قالب یادداشت یا گزارش ارائه کرده و آن را در موزه‌های زیر نظر خود اعمال کنند.

بازدید موزه‌داران سازمان فرهنگی هنری از موزه‌های تهران

موزه عکس خانه شهر، باغ موزه هنر ایرانی، موزه هنرهای دینی امام علی(ع)، خانه موزه دکتر شریعتی، خانه موزه شهید مطهری، خانه موزه شهید چمران، خانه موزه دکتر سندوزی، خانه موزه شهید بهشتی، خانه موزه استاد عزت الله انتظامی، خانه موزه شهیدان اقبالی و باغ موزه قصر از موزه‌هایی هستند که زیر نظر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فعالیت می‌کنند.


بازدید موزه‌داران سازمان فرهنگی هنری از موزه‌های تهران
نظر شما