جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۴
کد خبر: ۹۴۳۴۲
|
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
تجلیل از کریم اکبری مبارکه در فرهنگ‌سرای معرفت
بازیگر نقش ابن ملجم مرادی در سریال امام علی (ع) گفت: بازی در این سریال برایم تاریخی و تکرارنشدنی است.
بازیگر نقش ابن ملجم: حضورم در سریال امام علی (ع) تکرارنشدنی استبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کریم اکبری مبارکه شامگاه شنبه ۱۱شهریور در آيین نکوداشت خود که به همت فرهنگ‌سرای معرفت در آستانه عید غدیر خم و در حضور تعدادی از بازیگران تئاتر و سینما برگزار شد گفت: حضورم در سریال امام علی (ع) بهترین خاطره عمرم بود چرا که این کار پیشکشی به مولا امیر المومنین (ع) بود.

وی بیان کرد: بازی در سریال امام علی(ع) را هیچگاه فراموش نمی‌کنم چون در کاری حضور داشتم که نام مبارک امام علی(ع) را با خود به همراه داشت و برای همین موضوع از داود میرباقری کارگردان این سریال تشکر می‌کنم.

اکبری مبارکه افزود: هنر با اخلاق است که اعتلا پیدا می‌کند برای همین همیشه دعا می‌کنم که اخلاق اسلامی همراه من باشد.

این بازیگر باسابقه کشورمان از همه هنرمندان عرصه تئاتر و سینما خواست که برای پیروز شدن صبر پیشه کنند و در ادامه گفت: چرا که بیش از ۵۰ ساله در این عرصه در حال فعالیت هستم و هنوز هم برای کامل شدن نیاز به زمان دارم.

در ادامه این مراسم اصغر همت یکی از بازیگران و دوستان اکبری مبارکه در سخنانی از فرهنگ‌سرای معرفت برای تجلیل از این هنرمند برجسته کشورمان تشکر کرد و افزود: در حرفه بازیگری آنچه می‌درخشد اخلاق اسلامی است که کریم اکبری آن را به خوبی دارد.

وی ادامه داد: وقتی از اکبری مبارکه تجلیل می‌کنیم یعنی از یک نسل متعهد تجلیل می‌کنیم که متاسفانه امروزه کمتر به آنها توجه می‌شود. 

همچنین مهدی میامی گفت: هر موقع می‌خواهیم از کسی تعریف کنیم می گوییم آدم خوبی است، این تعریف برای اکبری مبارکه کم است، چون کوچک‌ترین لکه‌ای در اخلاق این هنرمند وجود ندارد.

وی بیان کرد: دو مقطع خیلی درخشان در زندگی خود داشت، ابتدا مقطعی که در فیلم بهرام بیضایی حضور داشت و زمانی که در سریال امام علی (ع) نقش آفرینی کرد و در واقع این هنرمند در زندگی خود لحظات درخشان دیگری هم داشت که تماما به واسطه اخلاق اسلامی وی به وجود آمده است.

 رییس فرهنگ‌سرای معرفت گفت : بزرگداشت این هنرمند در ایامی است که متعلق به امام علی (ع) است و این اقدام اتفاقی مبارک است.

محمد صادق دهنادی ادامه داد: ثواب هنرمندانی چون اکبری مبارکه برای بازی در سریال امام علی (ع)بسیار زیاد است، چون نقش فردی را ایفا کردند که در تاریخ چهره‌ای سیاه و دژخیم دارند. 

وی افزود: قبول چنین کاری نیز برای هر بازیگری دشوار است، اما استاد مبارکه با بزرگواری آن را قبول کردند و در همین راستا فرهنگ‌سرای معرفت خود را مسئول می‌داند که از این هنرمند ارزشی این سرزمین حمایت کند.

آیین نکوداشت هنرمند متعهد و ارزشی کشورمان، کریم اکبری مبارکه شامگاه شنبه ۱۱ شهریور با حضور هنرمندانی چون کاظم بلوچی، مهدی میامی، محمود جعفری، اصغر همت در فرهنگ سرای معرفت برگزار شد.

در پایان این مراسم از فعالیت حدود نیم قرن کریم اکبری مبارکه تجلیل شد.

کریم اکبری مبارکه متولد ۱۳۳۲ فعالیت حرفه‌ای هنری خود را با عضویت در گروه تئاتر کوچ آغاز کرد.
ایفای نقش در تئاتر و فیلم سینمایی مرگ یزد گرد بازی در نقش ابن ملجم مرادی در سریال امام علی (ع) و احمر بن شمیط در مختارنامه ماندگارترین تصاویر مبارکه در اذهان عمومی است. 

وی هم اکنون داوری جشنواره های سینمایی و نمایشی کشور را برعهده دارد.

علاقه‌مندان برای شرکت و اطلاع از برنامه‌ها می‌توانند به فرهنگ‌سرا معرفت به نشانی میدان شهر زیبا، بلوار شهران، بعد از زیرگذر شهید همت مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 44319303 تماس بگیرند.

نظر شما