چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۹
کد خبر: ۹۴۳۴۳
|
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
نمایشگاه «کره ازنمای نزدیک» افتتاح شد
نمایشگاه فرهنگی «کره از نمای نزدیک» با حضور سفیر کره جنوبی و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگ‌سرای ملل افتتاح شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه فرهنگی «کره از نمای نزدیک» عصر روز دوشنبه 12 شهریورماه با حضور سئونگ هو کیم سفیر کره جنوبی در ایران، مهدی محمدی مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل در میان استقبال بی‌نظیر مردم در فرهنگ‌سرای ملل برگزار شد.

 فراهم بودن همه چیز برای یک تجربه متفاوت
مهدی محمدی نخستین سخنران این مراسم بود. او ضمن خوش آمدگویی، از سفارت کره و همکاران خود در فرهنگ‌سرای ملل برای برگزاری این برنامه تقدیر کرد. او درباره بخش‌های مختلف این نمایشگاه فرهنگی توضیح داد: نمایشگاه فرهنگی «کُره از نمای نزدیک» در سه بخش نمایشگاه عکس و جاذبه‌های فرهنگی هنری کُره، لباس، پوشش، سنت‌ها و غذاهای محلی و بومی کشور کُره برگزار می‌شود.

نمایشگاه فرهنگی «کره از نمای نزدیک» افتتاح شد

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری ادامه داد: در نمایشگاه عکس و جاذبه‌های فرهنگی بیش از ۴۰ تصویر مختلف از سراسر کشور کره جنوبی آثار جمعی از هنرمندان رشته عکاسی به‌نمایش گذاشته شده؛ در بخش پوشاک لباس‌های سنتی و رنگارنگ کشور کره (هنبوک) با سبک‌هایی از قرون ۱۵ و ۱۶ به‌ نمایش گذاشته‌ شده است و شرکت‌کنندگان می‌توانند از نزدیک با پارچه و لباس‌های این کشور آشنا شوند. در بخش تجربه غذای کُره‌ای انواع غذاهای کره‌ای که ترکیبی از هنر، غذا، طعم، رنگ و فرهنگ کره جنوبی است تهیه شده که همه چیز را برای یک تجربه متفاوت آماده کرده است.

محمدی اضافه کرد: امیدوارم همین استقبالی که در افتتاحیه این رویداد صورت گرفته است تا پایان هفته ادامه داشته باشد.

نگاه دوستی که از راه دور برای دیدن تو آمده
سئونگ هو کیم در سخنرانی کوتاهی که به زبان فارسی انجام داد گفت: ما در متون کهن خود این را داریم که هر نفر در زندگی‌اش می‌تواند با دو ویژگی حال بهتری را تجربه کند، که آن موهبت ثروت یا شهرت نیست. نگاه دوستی است که برای دیدن تو از راه‌های دور آمده است و دانستن چیزی است که دیروز نمی‌دانستی.

سفیر کره جنوبی ادامه داد: رویداد امروز مصداق همین سخن بزرگ است. ما از راه دور آمده‌ایم که با فرهنگ و ملت کشور ما آشنا شوید چرا که می‌دانیم شما هم از کشوری هستید که از فرهنگ و هنر غنی برخورد است و علاقه‌مند است تا آن را به بقیه کشورها معرفی کند و به اشتراک بگذارد.

نمایشگاه فرهنگی «کره از نمای نزدیک» افتتاح شد

او در پایان سخنان خود گفت: خوشحالم که این نمایشگاه در محلی برگزار شده که مردم می‌توانند به آسانی از آن بازدید کنند و امیدوارم که با استقبال ویژه‌ای از سوی مخاطبان مواجه شود.

اجرای موسیقی ، نقالی ایرانی ، موسیقی و هنر نمایش کره‌ای از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

نمایشگاه فرهنگی «کره از نمای نزدیک» افتتاح شد

در ادامه نمایشگاه «کره از نمای نزدیک» با حضور سفیر کره و مدیر کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری به صورت رسمی گشایش یافت این نمایشگاه به مدت یک‌هفته برای بازدید شهروندان برپاست . علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ۱۲ تا ۱۸ شهریور ساعت ۹ تا ۲۰ به نشانی بزرگراه صدر، خیابان قیطریه، فرهنگ‌سرای ملل مراجعه کنند.

مطالب مرتبط
نظر شما