چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۰۸
کد خبر: ۹۴۳۴۷
|
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
مراسم بزرگداشت جلال آل احمد همزمان با چهل و هشتمین سالروز درگذشت این نویسنده و با یادی از سیمین دانشور و شمس آل احمد در فرهنگ‌سرای شفق برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با چهل و هشتمین سالروز درگذشت نویسنده نامدار جلال آل احمد، مراسم بزرگداشت این نویسنده معاصر با یادی از سیمین دانشور بانوی ادبیات داستانی ایران و همسر آل احمد و شمس آل احمد برادر جلال آل احمد با حضور شخصیت‌های فرهنگی کشور یکشنبه ۱۹ شهریور ساعت ۱۷ در فرهنگ‌سرای شفق برگزار می‌شود. 

در این برنامه شخصیت‌های فرهنگی چون نعمت احمدی، حسین ایمانی جاجرمی، سیمین پناهی فرد، محمدحسین دانایی، فرزاد رستمی فر، مجتبی گلستانی و جمیله موسوی به سخنرانی می‌پردازند.

همچنین پخش قسمت‌هایی از مستند ساخته‌شده توسط پریسا عشقی و فایل صوتی تازه یاب با صدای جلال آل احمد از دیگر بخش‌های این برنامه است. 

این برنامه با حضور محمدرضا کایینی (کارشناس مجری) به بهانه سالروز درگذشت جلال آل احمد با همکاری انجمن دوستداران سیمین و جلال در فرهنگ‌سرای شفق برگزار می‌شود. 

جلال آل احمد در غروب روز ۱۸ شهریورماه سال ۱۳۴۸ در اسالم گیلان درگذشت. وی از جمله نویسندگان ایرانی بود که به مسائل اجتماعی نیز توجهی خاص داشت و در داستان‌هایش دغدغه‌ها و رنج‌های مردم کوچه و بازار را بازگو می‌کرد و از جمله آثار این نویسنده معاصر می‌توان به خسی در میقات، نون و القلم، مدیر مدرسه و... اشاره کرد. 

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای شفق واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان ۲۱، بوستان شفق مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۷۱۷۱۹۵ تماس بگیرند.  
نظر شما