پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۹
کد خبر: ۹۴۳۹۹
|
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸
آیین اختتامیه «جشنواره تابستانی سال ۹۶» با حضور مدیران ارشد سازمان فرهنگی هنری و دو تن از اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «جشنواره تابستانی سال ۹۶» با حضور رییس و معاون فرهنگی، مدیران ارشد سازمان فرهنگی هنری، مدیران فرهنگی هنری مناطق ۲۲گانه و محمد جواد حق‌شناس و حسن خلیل آبادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، صبح روز چهارشنبه ۱۵ شهریور در فرهنگ‌سرای اندیشه به کار خود پایان داد.

جشنواره تابستانی سال ۹۶ به کار خود پایان داد

ناصری‌پور: هزینه اجرای برنامه برای هر مخاطب ۲۶۰ ریال بود
 حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نخستین سخنران این مراسم بود. او ضمن تبریک اعیاد با تقدیر از همکاران خود در فرهنگسراها گفت: اتفاق بزرگی در سطح شهر تهران رخ داد. کل بودجه‌ای که برای این جشنواره در نظر گرفته شده بود، حدود یک میلیارد تومان بود. اگر این بودجه را تقسیم بر کل هشت میلیون جمعیت تهران کنیم، به هر نفر تنها 12 ریال برای انجام کارهای فرهنگی می‌رسد. 

وی افزود: سازمان ما یک نمای بیرونی دارد و یک حقیقت وجودی. برنامه جشنواره تابستانی با ۵۱۲ هزار و ۳۹۰ نفر مخاطب برگزار شد، یعنی در کل تابستان برای هر مخاطب تنها ۲۶۰ ریال هزینه شد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: اتفاقی که در تابستان رخ داد اما کیفیتی بسیار فراتر از این اعداد و ارقام داشت و این حقیقت ماست. اینکه سازمان نیروهایی دارد که با کمترین هزینه، بهترین بازدهی را دارند. اختتامیه جشنواره برای تقدیر از کسانی است که اندک اعتبار مالی ما را، بیش جلوه می‌دهند.

جشنواره تابستانی سال ۹۶ به کار خود پایان داد

محمود صلاحی: مهم‌ترین عنصر فرهنگی، خانواده است
محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دیگر سخنران این مراسم بود. وی با اشاره به اهمیت نهاد خانواده در آموزه‌های دینی گفت: مهم‌ترین عنصر فرهنگی در هر جامعه‌ای، خانواده است. موضوعی که امسال در همه برنامه‌های جشنواره تابستانی بروز و ظهور یافت. از برنامه آب و آیینه تا ویژه برنامه آدینه‌ها عیدند. 

وی افزود: تابستان امسال با شعار «زندگی آموختنی‌ است» تمام توان خود را به کار بردیم تا به همه مخاطبانمان این موضوع را گوشزد کنیم که تفاوتی نمی‌کند که در چه جایگاهی هستید، چه مقدار تحصیلات دارید و یا حتی در چه سنی به سر می‌برید، هنر زندگی کردن را، هنر تعامل با یکدیگر را باید بیاموزید.

رییس سازمان فرهنگی هنری با اشاره به پویش کتابخوانی در تابستان اضافه کرد: سه برنامه شاخص سازمان فرهنگی هنری در حوزه مطالعه برای ایجاد یک جریان فرهنگی فراگیر و پویش اثربخش برای ارتقای فرهنگ مطالعه در تابستان امسال، چهارشنبه‌های کتاب، پویش کتابخوانی و مادران قصه‌گو بود که به پایان رسید. برنامه‌ای با عنوان «قلم اولی‌ها» نیز برای تربیت نیروی خلاق و کارآمد در حوزه نویسندگی به اجرا درآمده که همچنان ادامه خواهد داشت. امیدواریم روزی برشد که فرهنگ مطالعه در نهاد خانواده‌های پررنگ شود.

صلاحی در پایان سخنان خود گفت: من از تمام کسانی که تلاش کردند و با تمام تلاش خود برنامه‌ها را برای اوغات فراغت شهروندان اجرا کردند سپاس‌گزارم. شما با حداقل اعتبار بهترین برنامه‌ها را برای بیشترین مخاطبان اجرا کردید.

جشنواره تابستانی سال ۹۶ به کار خود پایان داد

تدبیر سازمان فرهنگی، جذب مخاطب با هر سلیقه‌ای است
محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، آخرین سخنران این مراسم بود. او ضمن تقدیر از فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری در فصل تابستان گفت: خوشحالم که تدبیر سازمان فرهنگی هنری را جذب بیشترین مخاطب با هر سلیقه‌ای دیدم. من امروز شاهد وسعت نظری عزیزانمان در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بودم که توانسته‌اند تا حد زیادی اوقات فراغت شهروندان تهرانی را پر کرنند و فرصت مناسبی را برای پایتخت نشینان فراهم آورند.

وی افزود: خوشحالم که توانستید مخاطبانی اعم از جوان، نوجوان، بانوان و نخبگان را به فرهنگسراها جذب کنید و به عنوان یک نیروی کوچک فرهنگی که این افتخار را دارد که منتخب مردم پایتخت است، از شما برای اجرای برنامه‌هایتان سپاس‌گزارم.

جشنواره تابستانی سال ۹۶ به کار خود پایان داد

پایان بخش این مراسم، آیین تقدیر از برگزیدگان بود که با تقدیر از همسر شهید مدافع حرم اصغر فلاح پیشه و خانواده شهید ابراهیم هادی آغاز شد. در ادامه سید علیرضا فاطمیان‌پور مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ برای ویژه‌برنامه «عصرانه‌های شادی»، اکبر بختیاری مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ برای ویژه برنامه «آدینه‌ها عیدند»، رضا دوستعلی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۵ برای ویژه برنامه «پویش کتابخوانی»، ناصر امین‌زاده مدیر فرهنگی هنری منطقه ۸ برای ویژه برنامه «مادران قصه‌گو» اسماعیل قضات‌لو مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۲ برای ویژه برنامه «چهارشنبه‌های کتاب»، ملوک سیدآبادی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۴ برای طرح بشارت حکیم، محمد جواد حیدری‌پور مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۰ برای ویژه برنامه «آب و آیینه»، سعید صدراییان مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲ برای ویژه برنامه «سایبان مهر»، بیژن پورمند مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ برای ویژه برنامه «سایبان مهر» مناطق برگزیده شناخته شدند. محمد صادق دهنادی رییس فرهنگ‌سرای معرفت، محمد استاد رحیمی مدیر خانه فرهنگ میعاد و محمد سفیدگر متجدد مدیر خانه فرهنگ ورد آورد از دیگر چهره‌های برگزیده برای ویژه برنامه «جشنواره تابستانی» بودند.

همچنین از بهنام خادم مدیر فرهنگی هنری منطقه ۶ برای تلاش در ویژه برنامه «خانواده پایدار»، سعید رنجبریان مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۹ و سجاد نوروزی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ برای تلاش در برنامه‌های مناسبتی، عبدالرضا کردی مدیر فرهنگی هنری منطقه یک برای ویژه برنامه «آب و آیینه» علیرضا زندوکیلی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۴ برای ویژه برنامه «جشنواره اقوام» و حامد طراحی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ برای تلاش ویژه در «پارک کتاب کودک» تقدیر شدند.
 در ادامه از سمیه اکبری رتبه برتر مادران قصه‌گو، مصطفی رحماندوست رتبه برتر چهارشنبه‌های کتاب، فاطمه دادستان رتبه برتر طرح بشارت حکیم، سمانه شمیاتی (مدیر کانون نجوم آسمان نیلگون) رتبه برتر آدینه‌ها عیدند و کوروش شهروی رتبه برتر کانون نجوم تجلیل شد.

جشنواره تابستانی سال ۹۶ به کار خود پایان داد

اجرای موسیقی توسط بابک ربوخه مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری، شعرخوانی توسط سیامک رجاور شاعر آیینی و پخش کلیپ غدیریه از محصولات سازمان فرهنگی هنری از دیگر بخش‌های این مراسم بود.


مطالب مرتبط
نظر شما