جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۱
کد خبر: ۹۴۴۱۵
|
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
فیلم سینمایی «زادبوم» ساخته ابوالحسن داوودی یکشنبه ۱۹ شهریور در چهارصد و چهل و ششمین نشست باشگاه فیلم تهرانُ به نمایش در آمده و بررسی می‌شود.
نمایش و نقد «زادبوم» در فرهنگ‌سرای ارسبارانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فیلم سینمایی «زادبوم» به کارگردانی ابوالحسن داوودی از یکشنبه ۱۹ شهریور ساعت ۱۸ باحضور عوامل در فرهنگ‌سرای ارسباران نقد می‌شود.

داستان فیلم درباره ارتباط شخصیت اصلی با زادگاه، خانواده و هویت گمشده‌اش در شرایط اجتماعی است که فاصله بین انسان‌ها زیاد شده‌است. این طرح با الهام از پژوهشی علمی که نشان می‌دهد لاکپشت‌های جزایر ایران پس از ۳۰ سال مهاجرت دوباره به زادگاهشان بر می‌گردند، نوشته شده‌است.

عزت الله انتظامی، رویا تیموریان، مسعود رایگان، بهرام رادان و پگاه آهنگرانی بازیگران این فیلم هستند.

فیلم زادبوم در بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر در ۱۳۸۷ برنده سیمرغ بلورین فیلم برگزیده تماشاگران و سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌نامه (فرید مصطفوی) شد و کاندیدا نقش اول مرد (مسعود رایگان)، کاندیدا نقش دوم زن (پگاه آهنگرانی) و کاندیدا بهترین فیلم (ابوالحسن داوودی) بود.

علاقه مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگ‌سرای ارسباران به نشانی خیابان شریعی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.
نظر شما