جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۴
کد خبر: ۹۴۴۲۲
|
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
کتابخانه فردوس کارگاه آموزش داستان‌نویسی «کاغذ سفید» را روز دوشنبه ۲۰ شهریورماه ساعت ۱۷ با بررسی داستان کوتاه «آقای باتیبول» نوشته «رولد دال» برگزار می‌کند.
آقای باتیبول به «کاغذ سفید» فردوس می‌آیدبه گزارش رسانه خبری ساز، کارگاه نویسندگی «کاغذ سفید» با حضور مهدی طهوری نویسنده و خالق آثار فاخر در حوزه ادبیات بزرگسال به عنوان مدرس کارگاه، با معرفی، خوانش و بررسی داستان کوتاه «آقای باتیبول» نوشته «رولد دال» در کتابخانه فرهنگ‌سرای فردوس برگزار می‌شود.

رولد دال یکی از بزرگترین و مشهورترین نویسندگان انگلیس است. با شروع جنگ جهانی دوم، به نیروی هوایی سلطنتی در نایروبی ملحق شد. نخستین داستان هایش که بر اساس تجربیات جنگ بود، در مجلات آمریکایی به چاپ رسید و پس از آن به صورت کتاب درآمد. نوشتن، او را از داستان های جنگی، به خلق آثاری برای کودکان کشاند. آثار وی را به بسیاری از زبان ها ترجمه کرده اند و بر نویسندگان انگلیسی پس از او تاثیر عمیقی برجا گذاشت. او در سال ۱۹۸۳ برنده جایزه ویت برد شد و در نوامبر ۱۹۹۰ درگذشت. مجله تایمز او را «یکی از پرخواننده ترین و تاثیرگذارترین نویسندگان نسل ما» نامید و نوشت : «کودکان عاشق داستان های رولد دال هستند و او را نویسنده محبوب خود می‌دانند. داستان‌های او آثار کلاسیک آینده خواهند بود».

کسی مثل تو، داستان شگفت هنری شوگر، راز شیرین زندگی، کتاب آشپزی رولد دال، جادوگرها و ماتیلدا، جیمز و هلوی غول پیکر، چارلی و کارخانه ی شکلات سازی، انگشت جادویی، آقای روباه شگفت انگیز، غول بزرگ مهربان، داستان های ارواح رولد دال از دیگر کتاب های این نویسنده مشهور است.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای فردوس واقع در میدان صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند.
نظر شما