پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۰
کد خبر: ۹۴۴۴۶
|
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
آیین گشایش دوسالانه دیوارنگاری شهر تهران، دوشنبه (۲۰ شهریورماه) با حضور مدیران شهری و هنری در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین گشایش دوسالانه دیوارنگاری شهر تهران با حضور محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عیسی علیزاده رییس سازمان زیبا سازی، مجتبی موسوی معاون هنری و طرح‌های شهری سازمان زیباسازی شهر تهران و جمعی از هنرمندان عصر روز دوشنبه ۲۰ شهریور ماه در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مجتبی موسوی با بیان اینکه چهارمین دوسالانه شهر تهران توسط سازمان زیباسازی شهر تهران برنامه ریزی شده، ادامه داد: یکی از حوزه‌های ماموریتی سازمان زیباسازی در بخش هنرهای شهری دیوارنگاری است.

وی باتاکید براینکه دیوارنگاری در تهران به صورت جدی از سوی هنرمندان دنبال می‌شود، ادامه داد: یکی از دلایل ایجاد دوسالانه دیوارنگاری توجه و جدیت هنرمندان به این موضوع بوده است.

معاون هنری طرح‌های شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با اظهارتاسف از اینکه در سال‌های گذشته ارگان‌های مختلف به شکل مختلف و بدون وحدت رویه در این زمینه فعالیت می‌کردند، افزود: همین امر باعث آشفتگی و بهم ریختگی بصری در حوزه نقاشی دیواری شده است.

موسوی با بیان اینکه هنرمندان از طریق حضور در این رویداد امکان تاثیرگذاری در فضای شهری را دارند، گفت: یکی از دلایل برگزاری چهار دوره دوسالانه دیوارنگاری پاسخگویی به این نیاز هنرمندان برای اثرگذاری در فضاهای شهری بود.

به گفته موسوی نحوه برگزاری چهارمین دوره دوسالانه دیوارنگاری شهری به گونه‌ای بوده که امکان اکران کارها توسط هنرمند در سطح شهر وجود داشته باشد.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به بخش تجلیل که هنرمندان که در این دوره برگزار می‌شود، ادامه داد: از سه تن از هنرمندان برجسته حوزه نقاشی در این چهارمین دوره دوسالانه نقاشی دیواری تجلیل خواهد شد.

در ادامه این مراسم اسکندری، دبیر هنری دوسالانه گفت: برگزاری دوسالانه نقاشی دیواری نشان می‌دهد این هنر توانسته خود را به عنوان یک ضرورت در ساختار بصری شهری بگنجاند.

او با بیان اینکه هنرمندان توانسته‌اند مدیران شهری را مجاب کنند که به این قضیه به عنوان یکی از ملزومات شهر بپردازند، افزود: هماهنگی در برگزاری خوب دوسالانه شرط اول تمامی اعضای شورای بود.

اسکندری با اشاره به اینکه شورای سیاستگذاری حدود یکسال درگیر نحوه کار بودند، ادامه داد: در نهایت کلیه آثار رسیده که عدد قابل توجهی بود، طی سه روز توسط شورای بررسی و انتخاب شد.

به گفته او آثار انتخاب شده که در نمایشگاه حضور دارند از سوی استادان دیگری بررسی و آثار نهایی در انتخاب معرفی می‌شوند.

محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به این موضوع که شهر از سه ضلع شهروندان،‌ مدیریت شهری و شهر تشکیل شده است، گفت: باید بین این سه ضلع تناسب لازم ایجاد شود.

چهارمین دوسالانه دیواری نگاری شهری تهران افتتاح شد

او با اشاره به اینکه باید شرایط را به نحوی فراهم کنیم که شهروندان در رفت و ‌آمد خود به شهر با تصاویر تکراری روبرو نشوند، افزود: فضای لطیف هنری در قالب نقاشی دیواری و منظرنگاری و بازسازی مناظر شهری از سوی سازمان زیباسازی می‌تواند این فضا را برای شهر و شهروندانش فراهم کند.

صلاحی با تاکید بر اینکه یک تصویر زیبا می‌تواند استرس زندگی شهری را خالی کند، ادامه داد: باید با فعالیت‌هایی نظیر نقاشی دیواری شهر را برای حضور شهروندان قابل تحمل کرد و به سمتی برویم که شهر با استفاده ازجلوه‌های هنری قابل سکونت شود.

در انتهای این مراسم نمایشگاه چهارمین دوسالانه دیوارنگاری با حضور صلاحی،‌علیزاده و برخی مدیران شهری و هنرمندان در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) گشایش یافت.

نظر شما