پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۲
کد خبر: ۹۴۴۴۹
|
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
مهتاب کرامتی بازیگر نام‌آشنای سینما در نمایش خصوصی فیلم «ماجان» در پردیس سینمایی ملت از مردم و مسئولان خواست تا از فیلم‌های اجتماعی حمایت کنند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اکران خصوصی فیلم سینمایی «ماجان» شب گذشته با حضور رحمان سیفی‌آزاد (کارگردان)، محمدمهدی عسگرپور (تهیه‌کننده) و مهتاب کرامتی، فرهاد اصلانی، سیما تیرانداز و بهنوش بختیاری (بازیگران) در پردیس سینما گالری ملت برگزار شد.

مهتاب کرامتی بازیگر نقش اصلی این اثر در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری گفت: خوشحالم که نمایش عمومی فیلم «ماجان» آغاز شده است. امیدوارم از این دست فیلم ها بیشتر ساخته شود. در شرایطی هستیم که فیلم‌هایی که جدی هستند، مخاطبان کمتری دارند به این دلیل که مخاطبان سینمای ایران ترجیح می‌دهند بیشتر به سمت فیلم‌های کمدی بروند و اوقات فراعتش را با خوشی طی کنند.

وی با اشاره به اینکه تولید فیلم‌های کمدی‌ هم از الزامات هر سینمایی است، تاکید کرد: شاید اگر تعداد سینماها بیشتر شود و اگر این امکان فراهم شود که ما همیشه در چرخه اکرانمان در ژانرهای مختلف فیلم داشته باشیم؛ باعث شود که هم مخاطبان بیشتری داشته باشیم و هم مخاطبان بتوانند حق انتخاب بیشتری داشته باشند. یعنی هم بتوانند یک فیلم کمدی ببینند و هم این عادت باعث شود که هفته بعد به سینما بروند و فیلمی کمی جدی‌تر ببینند. فیلمی که یک دغدغه اجتماعی را مطرح می‌کند.

او که پیش از این با بازی متفاوت در فیلم «بیست» توانست سیمرغ یهترین بازیگر مکمل زن را به دست آورد درباره تجربه حضور در فیلم «ماجان» گفت: این شخصیت خیلی از من دور بود ولی فکر می‌کنم تجربه کارهایم و کارنامه نشان داده که این موضوع اتفاقا برای من جذابیت ویژه‌ای دارد. من بی‌نهایت دوست دارم که بتوانم نقش‌هایی را تجربه کنم که از من خیلی دورند. این برای ما یک موهبت است که می‌توانیم زندگی‌های متفاوتی را تجربه کنیم به ویژه در حوزه مسائل اجتماعی به این دلیل که همه ما تنها از دور معضلات را ببینیم ولی سینما برای بازیگران نعمت است که بتوانیم آن معضل را با گوشت و پوست تجربه کنیم. 

کرامتی درباره پیشبینی خود از استقبال مردم گفت: به نظر من پیش از مردم، دولت مردان و کسانی که مسئولند باید بیاییند و این فیلم را ببینند. سینمای ما مخاطب اندکی دارد و ما باید سعی کنیم که کسانی را به سینما جذب کنیم که اتفاقا باید این دست فیلم‌ها را ببنند. 

او در ادامه تاکید کرد: من از مسئولین، همه کسانی که دوست دارند در حوزه معضلات اجتماعی فعالیت کنند، NGO های مختلف و خانواده‌هایی که ممکن است با این مشکلات دست و پنجه نرم کنند خواهش می‌کنم که از این دست فیلم‌ها حمایت کنید. چون اگر حمایت شما نباشد ما چند سال آینده با سینمایی روبه‌رو هستیم که فقط شامل فیلم‌های کمدی است و این یعنی مرگ سینمای جدی ایران در راه است. 

نظر شما