جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۰
کد خبر: ۹۴۴۵۱
|
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
نشست خبری سومین جشنواره «جعبه کفش» با هدف الگوسازی برای اجرای این طرح در تمام کشور به همت معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره)، سه‌شنبه ۲۱ شهریور برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست خبری سومین جشنواره «جعبه کفش» صبح  سه‌شنبه ۲۱ شهریور با حضور محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران، حجت الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی، مهدی محمدی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل در سازمان فرهنگی هنری برگزار شد. 

 جشنواره «جعبه کفش» برای سومین سال متوالی به همت معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با مشارکت نهادهایی چون کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان دانش‌آموزی، وزارت آموزش و پرورش و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایرانی و با هدف الگوسازی برای اجرای طرح «جعبه کفش» برای تمام نقاط کشور برگزار می‌شود.

۱۵ هزار جعبه کفش در انتظار مهر مردم تهران

۱۵ هزار جعبه کفش برای دانش‌آموزان نیازمند
در ابتدا محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری ضمن خیر مقدم گفت: طرح «جعبه کفش» در سال ۹۴با ابتکار سازمان فرهنگی هنری ابداع شد و در سال ۹۵ با کمک دکتر ولیئی مدیر کل کمیته امداد استان تهران اجرا شد. 

وی افزود: قبل از ورود به بحث طرح جعبه کفش می‌خواهم خبر موفقیت طرح سواد آموزی بچه‌های کار را اعلام کنم. در طرح سواد آموزی بچه‌های کار و مدرسه صبح رویش، تعداد ۵۳۴ دانش‌آموزی که به سن تحصیل رسیده بودند اما به مدرسه نمی‌رفتند، موفق شدند به مدرسه بروند و تحصیل کنند. ۱۲۸ نفر از این بچه‌ها متعلق به روستایی به نام ابراهیم‌آباد هستند که در ۴۸ کیلومتری تهران قرار دارد.

صلاحی بیان کرد: به همت سازمان فرهنگی هنری، برنامه خندوانه و کمک مردم کلاسی برای بچه‌های روستای ابراهیم آباد دایر و معلمی به روستای آن‌ها فرستاده شد. از برکت این موضوع روستای ابراهیم آباد, آباد شد. مهم‌ترین نکته این است که به خود طرح پرداخته شود و نه اینکه کدام نهاد یا سازمانی آن را انجام داده‌است. طرح«جعبه کفش» باید به عنوان یک الگو برای تمام کشور باشد و خبرنگاران شهرستانی به عنوان یک مطالبه برای مناطق خود به آن بپردازند. 

درحقیقت باید قدمی در راه فرهنگ‌سازی برداریم. اتفاق مثبت دیگری که سال گذشته آن را انجام دادیم جمع آوری سر رسیدهای سفید بود که به عنوان سررسیدهای مهربانی نام گرفت. در این طرح سر رسیدهای سفید را جمع آوری و به شهرستان‌ها ارسال می‌کنیم.

صلاحی در خصوص انتخاب نام جعبه کفش گفت: کفش یک نماد و عنوان کلی است و در ضمن داخل جعبه مشخص نیست و همین باعث می‌شود هر فردی در حد بضاعت خود وسیله‌ای را داخل جعبه بگذارد. هدف از انتخاب جعبه این بود که بچه‌ها جعبه ها را کادو کنند و روی آن یک بیت شعر یا دلنوشته بنویسند و کاری هنری بکنند.

وی بیان کرد: پدر و مادرها باید اجازه بدهند این جعبه‌های کفش را خود بچه‌ها اهدا کنند تا فرهنگ‌سازی شود و فرزندان ما آموزش ببینند که اول مهر به دوست کم بضاعت خود هم کمک کنند. 15 هزار دانش آموز بی بضاعت تحت کمیته امداد وجود دارد و ما 15 هزار جعبه کفش تهیه کرده‌ایم که شهروندان تهرانی می‌توانند با مراجعه به فرهنگ‌سراهای تهران این جعبه‌های کفش را دریافت کنند.

۱۵ هزار جعبه کفش در انتظار مهر مردم تهران

دریافت جعبه کفش در مراکز کمیته امداد در ۲۳ و ۲۴ شهریور
در ادامه مراسم ولیئی مدیر کل کمیته امداد استان تهران در نشست خبری جعبه کفش اظهار کرد: یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز بی بضاعت وجود دارد که از این میزان ۲۵ هزار نفر آن تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی افزود: ۱۰ هزار دانش جوی کم بضاعت هم داریم که سه هزار نفر آن تحت پوشش ما هستند و سه هزار نفر هم در طول سال به طور مکرر برای درخواست کمک به ما مراجعه می کنند. سال گذشته مردم یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به کمیته امداد کمک کرده اند که از این میزان ۹۰۰ میلیون تومان آن نقدی و ۹۰۰ میلیون آن کالا بود و ۷۳۰ میلیون تومان هم به صورت خدمات ارائه شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه ۲۳ و ۲۴ شهریورماه زمان برگزاری جشن عاطفه هاست تأکید کرد: ۵۰۰ پایگاه در سطح تهران برای این کار آماده شده اند. پنج پایگاه با همکاری صدا و سیما در محل های تجریش، شهر ری، فرهنگسرای رسانه و فردوس و متروی امام خمینی این جشن را برگزار می کنند.

وی افزود: تمام دفاتر کمیته امداد نیز به علاوه میعادگاه های نماز جمعه نیز در روز ۲۴ شهریور ماه این جشن را برگزار می کنند.

ولیئی با بیان اینکه مقطع دوم جشن عاطفه ها ۱۹ مهرماه برگزار می شود اضافه کرد: یک میلیون پاکت نیکوکاری به نام لبخند عاطفه ها در بین دانش آموزان مدارس پخش خواهد شد و خانواده های آنها با قراردادن مبلغی این پاکت ها را به مدرسه باز می گردانند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی تشریح کرد: تمام پاکت ها در اختیار مدیران آموزشی مدارس قرار گرفته می شود تا به کودک بی بضاعتی که کمیته امداد شناسایی نکرده است هم کمک شود.
ولیئی بیان کرد: برنامه دیگری با همکاری آموزش و پرورش و بسیج سازندگی برای لوازم التحریر دانش آموزان در حال اجرا است.

وی با اشاره به روش هایی غیر از حضور در مراکز برگزاری جشن عاطفه ها گفت: شهروندان می توانند با شماره تلفن ۷۳۵۵ تماس بگیرند و بعد از وارد کردن کد ۱۶ مستقیم مبلغ مورد نظر خود را به حساب جشن عاطفه ها واریز کنند، همچنین می توانند با شماره گیری *۸۸۷۷*۵*۳# و یا شماره *۷۲۴*۲۲۲۲# به وسیله تلفن های هوشمند خود تماس بگیرند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ادامه داد: شهروندان می توانند از طریق شماره کارت ۱۴۸۲۲۱۹۲۳۰ (بانک ملت) و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۸۳۸۳۰۱۰۵۷ کمک های خود را به حساب کمیته امداد واریز کنند.

ولیئی تأکید کرد: همچنین مردم شهر تهران می توانند در روز ۲۳ و ۲۴ شهریور ماه و در حاشیه جشن عاطفه ها، جعبه های کفش خود را به پایگاه های کمیته امداد اهداء کنند.

وی افزود: در سال گذشته در طرح جعبه کفش مردم ۳۰۰ میلیون تومان به کمیته امداد کمک کردند و سعی داریم با افزایش اطلاع رسانی به آنها این میزان را در سال جاری دو برابر کنیم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی در پایان خاطرنشان کرد: کمیته امداد به طور جداگانه سال گذشته ۷۰۰ میلیون تومان برای دانش آموزان هزینه کرد که ریز آن بدین قرار است. ۵۰ هزار تومان برای دانش آموزان دبستانی، ۷۵ هزار تومان متوسطه اول و ۱۰۰ هزار  برای متوسطه دوم و دانشگاه ها هزینه شد. مردم برای اطلاع از طرح جعبه کفش به فرهنگ سراهای منطقه خود مراجعه کنند.

مطالب مرتبط
نظر شما