پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۲۲
کد خبر: ۹۴۴۶۲
|
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
بیست و هفتمین تولد ماه برای بازیگر و کارگردان پیشکسوت
ویژه‌برنامه «تولد ماه» با جشن ۶۵ سالگی فرهاد آئیش با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بیست و هفتمین «تولد ماه» به مناسبت زادروز فرهاد آئیش بازیگر و کارگردان باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون شنبه ۲۵ شهریور ماه ساعت ۱۷:۳۰ با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار می‌شود.

آئیش سال ۱۳۳۱ در منطقه شمیران به دنیا آمد. دبستان و دبیرستان را در تهران گذراند و چند سال بعد به انگلستان و سپس به آمریکا سفر کرد و به آموختن فیلم‌سازی و عکاسی پرداخت. پس از مدتی به تئاتر علاقه‌مند شد و بیش از ۳۰ نمایشنامه به زبان‌های فارسی و انگلیسی بازی و کارگردانی کرد و بالاخره در سال ۱۳۷۶ به ایران بازگشت. 

فیلم‌های سینمایی مکس، زندگی با چشمان بسته، پوپک و مش ماشالله و چک، نمایش‌های شب روی سنگفرش خیس، کرگدن و سقراط و سریال‌های قطار ابدی، شمس‌العماره، کلاه پهلوی، پرده‌نشین و دیوار به دیوار بخشی از کارنامه هنری فرهاد آئیش است. 

علاقه‌مندان برای حضور در بیست و هفتمین تولد ماه می‌توانند به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابان ولی‌عصر (عج)، خیابان اسفندیار مراجعه کنند.
مطالب مرتبط
نظر شما