پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۱۹
کد خبر: ۹۴۴۷۴
|
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶
فرهنگسرای سرو در پنجمین هفته کتاب سرو، به معرفی کتاب " اقتصاد شهری " نوشته نعمت الله اکبری می‌پردازد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگسرای سرو با هدف  معرفی تازه‌های کتاب به علاقه‌مندان حوزه ادبیات و نشر و نیز ایجاد زمینه‌های انس و الفت با فرهنگ کتاب‌خوانی روز پنج‌شنبه ۹ شهریورماه در پنجمین هفته از سری برنامه‌های نونشر به معرفی کتاب " اقتصاد شهری " در فضای مجازی پرداخته و ضمن معرفی اثر، در چند خط محتوای اصلی اثر را برای علاقه‌مندان تشریح می‌کند.

در بخشی از کتاب آمده است: برنامه‌ریزان و پژوهشگران اقتصاد شهری از نظریه‌های اقتصاد خرد و کلان توأمان استفاده می‌کنند، چرا که یک شهر با اندکی تفاوت تمامی عناصر و ویژگی‌های یک کشور را در زمینه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی داراست. در شهر با مسائلی مانند درآمد، تورم، بیکاری، هزینه‌های دولتی و صادرات و واردات مواجهیم که نظریه‌های اقتصاد کلان برای تشریح و تحلیل آنها به کار می‌رود و زمانی که با مسائلی مانند رفتار تولیدکننده و مصرف‌کننده روبه‌رو هستیم، باید از نظریه‌های اقتصاد خرد استفاده کنیم. البته باید دقت کرد که در علم اقتصاد استفاده از نظریه‌های خرد و کلان در تحلیل مسائل شهری چندان رایج نیست و موضوعات اقتصاد شهری بدون در نظر گرفتن مکان و بعد فضایی فعالیت و استقرارشان نمی‌تواند مطرح باشد. مؤلف نیز کوشیده است با استفاده از نظریه‌های اقتصاد خرد و کلان و با در نظر گرفتن عناصری مانند مکان، فضا و فاصله و با به کارگیری روش‌های تجزیه و تحلیل کمّی و مدل‌های آماری پیچیده به پرسش‌های جدی مطرح در زمینه اقتصاد شهری پاسخی علمی و منطقی بدهد.

فرهنگسرای سرو در تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، فرهنگسرای سرو مراجعه کنند. شماره تلفن گویای ۸۸۸۸۱۸۷۹  آماده پاسخگویی به سؤالات علاقه‌مندان است.

نظر شما