چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۳۸
کد خبر: ۹۴۴۷۵
|
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
کتاب بیکرنه ها حاوی مقدمه ای از دکتر احمد مهدوی دامغانی (استاد تمام دانشگاه هاروارد در رشته ادبیات فارسی) و ترجمه فارسی دکتر ابوالقاسم امامی (استاد تمام دانشگاه تهران در رشته ادبیات عرب) و ترجمه انگلیسی کتاب به قلم دکتر فریده مهدوی دامغانی در موزه امام علی(ع) رونمایی می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کتاب بیکرانه ها پس از سه سال تلاش بی وقفه دست اندرکاران انتشارات نگار در قطع رحلی تولید شده و با همکاری موزه هنرهای دینی امام علی علیه السلام و در آخرین جمعه از ایام مبارک ذی حجه 1438 مطابق با 24 شهریور 1396 رونمایی و عرضه خواهد شد.

زیارت جامعه کبیره توسط امام دهم حضرت علی الهادی علیه السلام انشاء شده و مهم ترین و بالاترین متون امامتی شیعه است. اهمیت این زیارت در موضوع امامت تا آنجاست که عده ای آن را بیانیه و سند راه شیعه می دانند. این متن هزارودویست ساله برای نخستین بار به شکلی فاخر و درخورِ توجه به زیور طبع آراسته شده است. کتاب بیکرنه ها حاوی مقدمه ای از دکتر احمد مهدوی دامغانی (استاد تمام دانشگاه هاروارد در رشته ادبیات فارسی) و ترجمه فارسی آن به خامه دکتر ابوالقاسم امامی (استاد تمام دانشگاه تهران در رشته ادبیات عرب) و ترجمه ی انگلیسی کتاب به قلم دکتر فریده مهدوی دامغانی است. خوشنویسی متن عربی زیارت جامعه توسط استاد سید محمد کاظم ناصری و خوشنویسی ترجمه فارسی توسط استاد علیرضا مددی کتابت شده است. کتاب مشتمل است بر ده‌ها آرایه متناسب زیبا و چشم نواز که اثر هنرمندان ایران است و از جمله این هنرمندان می توان اشاره کرد به: استادان میرزاآقاامامی اصفهانی، محمود فرشچیان، علی اشرف قنبری، محمّد احصایی، اسدالله کیانی و . . .
برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن:22024848  تماس بگیرید.

نظر شما