پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۲۳
کد خبر: ۹۴۴۹۲
|
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
نمایشگاه نقاشی «پنجره‌ای باز به نسیم شهر اَهِل» مجموعه آثار نقاشی مریم جوانبخت از ۲۳ شهریورماه در نگارخانه ابن سینا برپا شد.
پنجره‌ای باز در فرهنگسرای ابن سینابه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «پنجره‌ای باز، به نسیم شهر اَهِل» عنوان نمایشگاه نقاشی‌های مریم جوانبخت از طبیعت و فرهنگ و رسوم مردمان شهر«اَهِل» است که با تکنیک اکرولیک خلق شده و تا ۲۹ شهریور آماده بازید شهروندان است.

آثار این نمایشگاه حال تجربه شخصی و حضور مریم جوانبخت به‌عنوان پزشک خانواده در شهر اَهِل، در جنوب ایران است. مریم جوانبخت فارغ التحصیل رشته پزشکی از اعضای انجمن خوشنویسان ایران است و نقاشی را به‌صورت تجربی از کودکی فرا گرفته است. او برای مدتی در سال۱۳۹۵ به‌عنوان پزشک خانواده در شهر اَهِل در جنوب کشور مشغول به کار بوده که حاصل آن ضمن خدمت به مردم این شهر خلق آثار هنری از طبیعت شهر اَهِل است.

این هنرمند تاکنون ۲۳ نمایشگاه انفرادی در ایران، ایتالیا، فرانسه، آمریکا، مالزی، هندوستان و جمهوری کوزوو برگزار کرده است. کسب سه مقام اولی در جشنواره‌های دانشجویی کشور و هنرمند برگزیده سال ۱۳۸۵ برای شرکت در هفته فرهنگی ایران و ایتالیا از دیگر افتخارات این هنرمند است.

«اَهِل» نام شهری است قدیمی که در زمان خسرو پرویز، پادشاه ساسانی بنا شده است. در این شهر آثار بسیاری از سنگ و ساروج با قدمت بیش از ۱۵۰۰ سال وجود دارد. گویش مردم شهر «اَهِل» اَچُمی است که بازمانده‌ایی از زبان پارسی عهد ساسانی است. پل «آب براَهِل» در سال ۱۳۸۹ در مجموعه آثار ملی کشور ثبت شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید این نمایشگاه ساعت۹ تا ۱۹ به فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک غرب خیابان ایران زمین شمالی مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۸۸۳۶۶۳۶۶ تماس بگیرند.
نظر شما